Musikdidaktik i förskolan : att utveckla barns skapande förmåga; Cecilia Wallerstedt; 2023
spara 10%
1 säljare

Musikdidaktik i förskolan : att utveckla barns skapande förmåga Upplaga 2

av Cecilia Wallerstedt
En praktisk och konkret handbok för dig som vill göra musik till ett lärandeobjekt och inte bara ett medel för lärande om andra innehåll. Förskolan har i uppdrag att varje barn ska få möjlighet att utveckla sin skapande förmåga och sina möjligheter att uttrycka sina erfarenheter genom musik. Boken ger förslag på hur man i förskolan kan arbeta med musikens grundelement som, puls, rytm, dynamik och så vidare. Författaren beskriver hur man kan ta tillvara barns musikaliska livsvärldar, det vill säga vad barnen lyssnar på och vilka erfarenheter de har av musik. Bokens innehåll utgår från forskning och beprövad erfarenhet och är kopplat till läroplanens uppdrag.
En praktisk och konkret handbok för dig som vill göra musik till ett lärandeobjekt och inte bara ett medel för lärande om andra innehåll. Förskolan har i uppdrag att varje barn ska få möjlighet att utveckla sin skapande förmåga och sina möjligheter att uttrycka sina erfarenheter genom musik. Boken ger förslag på hur man i förskolan kan arbeta med musikens grundelement som, puls, rytm, dynamik och så vidare. Författaren beskriver hur man kan ta tillvara barns musikaliska livsvärldar, det vill säga vad barnen lyssnar på och vilka erfarenheter de har av musik. Bokens innehåll utgår från forskning och beprövad erfarenhet och är kopplat till läroplanens uppdrag.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789177413912
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 104 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2015)
från 195 kr
Upplaga 2 (2023)
från 259 kr
En praktisk och konkret handbok för dig som vill göra musik till ett lärandeobjekt och inte bara ett medel för lärande om andra innehåll. Förskolan har i uppdrag att varje barn ska få möjlighet att utveckla sin skapande förmåga och sina möjligheter att uttrycka sina erfarenheter genom musik. Boken ger förslag på hur man i förskolan kan arbeta med musikens grundelement som, puls, rytm, dynamik och så vidare. Författaren beskriver hur man kan ta tillvara barns musikaliska livsvärldar, det vill säga vad barnen lyssnar på och vilka erfarenheter de har av musik. Bokens innehåll utgår från forskning och beprövad erfarenhet och är kopplat till läroplanens uppdrag.
En praktisk och konkret handbok för dig som vill göra musik till ett lärandeobjekt och inte bara ett medel för lärande om andra innehåll. Förskolan har i uppdrag att varje barn ska få möjlighet att utveckla sin skapande förmåga och sina möjligheter att uttrycka sina erfarenheter genom musik. Boken ger förslag på hur man i förskolan kan arbeta med musikens grundelement som, puls, rytm, dynamik och så vidare. Författaren beskriver hur man kan ta tillvara barns musikaliska livsvärldar, det vill säga vad barnen lyssnar på och vilka erfarenheter de har av musik. Bokens innehåll utgår från forskning och beprövad erfarenhet och är kopplat till läroplanens uppdrag.
Begagnad bok
259 kr286 krSpara 27 kr (10%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
259 kr286 krSpara 27 kr (10%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar