Reflektionshandboken för pedagoger; Kristin Bie; 2014
endast ny

Reflektionshandboken för pedagoger Upplaga 1

av Kristin Bie

Vad innebär det att reflektera över sitt arbete och sin professionella roll, både individuellt och kollektivt? Och varför är denna reflektion betydelsefull för oss och för det arbete vi utför? Detta är utgångspunkten för denna bok.

"Reflektionshandboken för pedagoger" fungerar som en guide för reflektion inriktad på lärande. Det är inte nödvändigt att läsa den från början till slut, utan den fungerar snarare som en referensbok med anvisningar om hur reflektion kan fungera som ett stöd i din yrkesutövning.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén

Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Vad innebär det att reflektera över sitt arbete och sin professionella roll, både individuellt och kollektivt? Och varför är denna reflektion betydelsefull för oss och för det arbete vi utför? Detta är utgångspunkten för denna bok.

"Reflektionshandboken för pedagoger" fungerar som en guide för reflektion inriktad på lärande. Det är inte nödvändigt att läsa den från början till slut, utan den fungerar snarare som en referensbok med anvisningar om hur reflektion kan fungera som ett stöd i din yrkesutövning.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén

Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789140688255
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 121 st

Vad innebär det att reflektera över sitt arbete och sin professionella roll, både individuellt och kollektivt? Och varför är denna reflektion betydelsefull för oss och för det arbete vi utför? Detta är utgångspunkten för denna bok.

"Reflektionshandboken för pedagoger" fungerar som en guide för reflektion inriktad på lärande. Det är inte nödvändigt att läsa den från början till slut, utan den fungerar snarare som en referensbok med anvisningar om hur reflektion kan fungera som ett stöd i din yrkesutövning.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén

Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Vad innebär det att reflektera över sitt arbete och sin professionella roll, både individuellt och kollektivt? Och varför är denna reflektion betydelsefull för oss och för det arbete vi utför? Detta är utgångspunkten för denna bok.

"Reflektionshandboken för pedagoger" fungerar som en guide för reflektion inriktad på lärande. Det är inte nödvändigt att läsa den från början till slut, utan den fungerar snarare som en referensbok med anvisningar om hur reflektion kan fungera som ett stöd i din yrkesutövning.

”Reflektion är ett verktyg för professionsutveckling. Som pedagog är det viktigt att reflektera över praxis för att synliggöra de egna teorierna, värderingarna och handlingarna. Den här boken klargör vad reflektion är och hur reflektionsprocessen konkret kan användas för utveckling av den egna verksamheten. Den vänder sig både till lärarstudenter och verksamma pedagoger.” - Christine Engström, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Boken har ett praktiskt fickformat.

Översättning: Hans Dalén

Fackgranskning: Christine Engström, Göteborgs universitet

Ny bok
212 kr223 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
212 kr223 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)