Denna introduktionsbok betonar skrivandets betydelse som ett kraftfullt verktyg för lärande och tankeutveckling. Läsaren får insikt i olika lästekniker och anteckningsmetoder, en mängd skrivstrategier samt effektiva sätt att strukturera facktexter. Boken erbjuder även praktiska råd om hur man startar och driver skrivar- och responsgrupper, utformar skrivarhandledning och bedömer texter. Den populära “Skriva för att lära” presenteras här i en andra reviderad upplaga, med nya kapitel som fokuserar på större skrivuppgifter inom utbildningen och konkret vägledning för studenter som strävar efter att producera högkvalitativa texter. Boken är avsedd för både studenter i högre utbildning och deras lärare, och är relevant för alla som skriver facktexter. Författarna Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg och Torlaug Løkensgard Hoel har skapat en oumbärlig resurs för akademiskt skrivande i denna uppdaterade version.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I maj 2011 släpptes boken Skriva för att lära skriven av Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg, Torlaug Løkensgard Hoel. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 223 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.
Köp boken Skriva för att lära på Studentapan och spara uppåt 42% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 123 recensioner från verifierade användare
4.8 (123)
123 recensioner
Jenny
Rättvik
Pedagogiskt upplagd. Lättöverskådlig
Ayla
Tumba
Mycket bra och lärorik
Noomi
Växjö
Väldigt bra och pedagogisk
Laban
Lund
Nyttig och lärorik även senare
Sandra
Frösön
Hjälpsam i kursen
Dielléza
Östra Karup
Användbar för att lära sig hur man skriver mer akademisk! Den fungerar helt utmärkt för nya studenter i den akademiska världen men även för studenter som kommit igång på nytt igen!