Skriva för att lära Upplaga 2
av Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg, Torlaug Løkensgard Hoel
Denna introduktionsbok betonar skrivandets betydelse som ett kraftfullt verktyg för lärande och tankeutveckling. Läsaren får insikt i olika lästekniker och anteckningsmetoder, en mängd skrivstrategier samt effektiva sätt att strukturera facktexter. Boken erbjuder även praktiska råd om hur man startar och driver skrivar- och responsgrupper, utformar skrivarhandledning och bedömer texter. Den populära “Skriva för att lära” presenteras här i en andra reviderad upplaga, med nya kapitel som fokuserar på större skrivuppgifter inom utbildningen och konkret vägledning för studenter som strävar efter att producera högkvalitativa texter. Boken är avsedd för både studenter i högre utbildning och deras lärare, och är relevant för alla som skriver facktexter. Författarna Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg och Torlaug Løkensgard Hoel har skapat en oumbärlig resurs för akademiskt skrivande i denna uppdaterade version.
Denna introduktionsbok betonar skrivandets betydelse som ett kraftfullt verktyg för lärande och tankeutveckling. Läsaren får insikt i olika lästekniker och anteckningsmetoder, en mängd skrivstrategier samt effektiva sätt att strukturera facktexter. Boken erbjuder även praktiska råd om hur man startar och driver skrivar- och responsgrupper, utformar skrivarhandledning och bedömer texter. Den populära “Skriva för att lära” presenteras här i en andra reviderad upplaga, med nya kapitel som fokuserar på större skrivuppgifter inom utbildningen och konkret vägledning för studenter som strävar efter att producera högkvalitativa texter. Boken är avsedd för både studenter i högre utbildning och deras lärare, och är relevant för alla som skriver facktexter. Författarna Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg och Torlaug Løkensgard Hoel har skapat en oumbärlig resurs för akademiskt skrivande i denna uppdaterade version.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144069166
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 223 st
Denna introduktionsbok betonar skrivandets betydelse som ett kraftfullt verktyg för lärande och tankeutveckling. Läsaren får insikt i olika lästekniker och anteckningsmetoder, en mängd skrivstrategier samt effektiva sätt att strukturera facktexter. Boken erbjuder även praktiska råd om hur man startar och driver skrivar- och responsgrupper, utformar skrivarhandledning och bedömer texter. Den populära “Skriva för att lära” presenteras här i en andra reviderad upplaga, med nya kapitel som fokuserar på större skrivuppgifter inom utbildningen och konkret vägledning för studenter som strävar efter att producera högkvalitativa texter. Boken är avsedd för både studenter i högre utbildning och deras lärare, och är relevant för alla som skriver facktexter. Författarna Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg och Torlaug Løkensgard Hoel har skapat en oumbärlig resurs för akademiskt skrivande i denna uppdaterade version.
Denna introduktionsbok betonar skrivandets betydelse som ett kraftfullt verktyg för lärande och tankeutveckling. Läsaren får insikt i olika lästekniker och anteckningsmetoder, en mängd skrivstrategier samt effektiva sätt att strukturera facktexter. Boken erbjuder även praktiska råd om hur man startar och driver skrivar- och responsgrupper, utformar skrivarhandledning och bedömer texter. Den populära “Skriva för att lära” presenteras här i en andra reviderad upplaga, med nya kapitel som fokuserar på större skrivuppgifter inom utbildningen och konkret vägledning för studenter som strävar efter att producera högkvalitativa texter. Boken är avsedd för både studenter i högre utbildning och deras lärare, och är relevant för alla som skriver facktexter. Författarna Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg och Torlaug Løkensgard Hoel har skapat en oumbärlig resurs för akademiskt skrivande i denna uppdaterade version.