Utbildningsvetenskap för förskolan granskar förskolans utveckling, från dess ursprung som en social och omsorgsorienterad institution till att nu vara en del av utbildningssystemet. Nu finns den i en andra, fullständigt omarbetad upplaga, med flera nykomponerade kapitel. Denna uppdaterade samlingsvolym fortsätter att bidra till att definiera förskolans unika kunskapsgrund och möta behovet av pedagogisk fördjupning.
Boken är uppdelad i tre huvudavsnitt:
• Perspektiv på förskolan och barndomen
• Lärande, demokrati och ämnesdidaktik
• Förskolan i dagens Sverige
Utbildningsvetenskap för förskolan är i första hand riktad till studenter i förskollärarprogrammet och för vidareutbildning av verksamma förskollärare. Den vänder sig även till de som leder förskolor.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I maj 2017 släpptes boken Utbildningsvetenskap för förskolan skriven av Bim Riddersporre, Sven Persson, Karin Alnevik, Thom Axelsson, Elisabeth Björklund, Barbro Bruce, Harold Göthson, Ylva Holmberg, Ingrid Pramling Samuelsson, Jonas Qvarsebo, Joel Rudnert, Jonas Stier, Ingegerd Tallberg Broman, Susanne Thulin, Anna wernberg, Kristina Westlund. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 331 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Natur & Kultur Läromedel och Akademi.
Köp boken Utbildningsvetenskap för förskolan på Studentapan och spara uppåt 34% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 62 recensioner från verifierade användare
4.7 (62)
62 recensioner
Vilma
Visby
lättläst, lärorik och väldigt bra
Ebba
Borås
Lättläst och bra
Karolina
Borås
Viktigt i ett historievetenskaplig perspektiv, återkommande i uppgifter
Julia
Växjö
intressant, lärorikt, bra
Felicia
Uppsala
Myckwt bra att ha till utbildningen
Alexandra
Sankt Anna
Så lättläst och utomordentligt informativ bok som alla som arbetar med barn borde läsa.