Utbildningsvetenskap för förskolan Upplaga 2
Utbildningsvetenskap för förskolan granskar förskolans utveckling, från dess ursprung som en social och omsorgsorienterad institution till att nu vara en del av utbildningssystemet. Nu finns den i en andra, fullständigt omarbetad upplaga, med flera nykomponerade kapitel. Denna uppdaterade samlingsvolym fortsätter att bidra till att definiera förskolans unika kunskapsgrund och möta behovet av pedagogisk fördjupning.
Boken är uppdelad i tre huvudavsnitt:
• Perspektiv på förskolan och barndomen
• Lärande, demokrati och ämnesdidaktik
• Förskolan i dagens Sverige
Utbildningsvetenskap för förskolan är i första hand riktad till studenter i förskollärarprogrammet och för vidareutbildning av verksamma förskollärare. Den vänder sig även till de som leder förskolor.
Utbildningsvetenskap för förskolan granskar förskolans utveckling, från dess ursprung som en social och omsorgsorienterad institution till att nu vara en del av utbildningssystemet. Nu finns den i en andra, fullständigt omarbetad upplaga, med flera nykomponerade kapitel. Denna uppdaterade samlingsvolym fortsätter att bidra till att definiera förskolans unika kunskapsgrund och möta behovet av pedagogisk fördjupning.
Boken är uppdelad i tre huvudavsnitt:
• Perspektiv på förskolan och barndomen
• Lärande, demokrati och ämnesdidaktik
• Förskolan i dagens Sverige
Utbildningsvetenskap för förskolan är i första hand riktad till studenter i förskollärarprogrammet och för vidareutbildning av verksamma förskollärare. Den vänder sig även till de som leder förskolor.