Forskningsmetoder för lärarstudenter; Line Christoffersen, Asbjörn Johannessen; 2015
spara 16%
5+ säljare

Forskningsmetoder för lärarstudenter Upplaga 1

av Line Christoffersen, Asbjörn Johannessen
Detta är en introduktion till forskningsmetoder. Boken presenterar allt från kvalitativ till kvantitativ forskningsdesign och är skriven på ett lättillgängligt sätt. Den är en idérik grundbok och kräver inga speciella förkunskaper om forskningsmetoder. Författarna har en pragmatisk inställning till metoder och betonar att det är syfte och problemställning som avgör vilka tillvägagångssätt man bör använda för sin undersökning. De redogör för vilka olika val man kan göra i forskningsprocessen. Forskningsmetoder för lärarstudenter visar hur en undersökning kan utformas – från idé till rapportering eller presentation av resultaten. Den ger många praktiska tips och belysande exempel på både mer och mindre lyckade lösningar.

Boken är lämplig som metodbok främst i anslutning till de självständiga arbetena på grundnivå i förskollärar-, grundlärar- och ämneslärarprogrammen. Den kan med fördel läsas även av lärare som ska utföra forskningsuppgifter som del av sin fortbildning.
Detta är en introduktion till forskningsmetoder. Boken presenterar allt från kvalitativ till kvantitativ forskningsdesign och är skriven på ett lättillgängligt sätt. Den är en idérik grundbok och kräver inga speciella förkunskaper om forskningsmetoder. Författarna har en pragmatisk inställning till metoder och betonar att det är syfte och problemställning som avgör vilka tillvägagångssätt man bör använda för sin undersökning. De redogör för vilka olika val man kan göra i forskningsprocessen. Forskningsmetoder för lärarstudenter visar hur en undersökning kan utformas – från idé till rapportering eller presentation av resultaten. Den ger många praktiska tips och belysande exempel på både mer och mindre lyckade lösningar.

Boken är lämplig som metodbok främst i anslutning till de självständiga arbetena på grundnivå i förskollärar-, grundlärar- och ämneslärarprogrammen. Den kan med fördel läsas även av lärare som ska utföra forskningsuppgifter som del av sin fortbildning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144101613
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
Detta är en introduktion till forskningsmetoder. Boken presenterar allt från kvalitativ till kvantitativ forskningsdesign och är skriven på ett lättillgängligt sätt. Den är en idérik grundbok och kräver inga speciella förkunskaper om forskningsmetoder. Författarna har en pragmatisk inställning till metoder och betonar att det är syfte och problemställning som avgör vilka tillvägagångssätt man bör använda för sin undersökning. De redogör för vilka olika val man kan göra i forskningsprocessen. Forskningsmetoder för lärarstudenter visar hur en undersökning kan utformas – från idé till rapportering eller presentation av resultaten. Den ger många praktiska tips och belysande exempel på både mer och mindre lyckade lösningar.

Boken är lämplig som metodbok främst i anslutning till de självständiga arbetena på grundnivå i förskollärar-, grundlärar- och ämneslärarprogrammen. Den kan med fördel läsas även av lärare som ska utföra forskningsuppgifter som del av sin fortbildning.
Detta är en introduktion till forskningsmetoder. Boken presenterar allt från kvalitativ till kvantitativ forskningsdesign och är skriven på ett lättillgängligt sätt. Den är en idérik grundbok och kräver inga speciella förkunskaper om forskningsmetoder. Författarna har en pragmatisk inställning till metoder och betonar att det är syfte och problemställning som avgör vilka tillvägagångssätt man bör använda för sin undersökning. De redogör för vilka olika val man kan göra i forskningsprocessen. Forskningsmetoder för lärarstudenter visar hur en undersökning kan utformas – från idé till rapportering eller presentation av resultaten. Den ger många praktiska tips och belysande exempel på både mer och mindre lyckade lösningar.

Boken är lämplig som metodbok främst i anslutning till de självständiga arbetena på grundnivå i förskollärar-, grundlärar- och ämneslärarprogrammen. Den kan med fördel läsas även av lärare som ska utföra forskningsuppgifter som del av sin fortbildning.
Begagnad bok
255 kr302 krSpara 47 kr (16%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
255 kr302 krSpara 47 kr (16%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar