Förskollärarens metod och vetenskapsteori; Annica Löfdahl Hultman, Katarina Ribaeus; 2021
Förskollärarens metod och vetenskapsteori; Annica Löfdahl Hultman, Katarina Ribaeus; 2021

Förskollärarens metod och vetenskapsteori Upplaga 2

av Annica Löfdahl Hultman, Katarina Ribaeus

4.8 (19)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2021
  • ISBN: 9789147139842
  • Sidor: 180 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Förskollärarens metod och vetenskapsteori belyser de specifika behov som uppstår då förskolans praktik, lärare eller barn studeras. Författarna tar också upp val av perspektiv, olika metoders möjligheter och begränsningar samt etiska överväganden i relation till studentarbeten. I den andra reviderade upplagan finns nya exempel på studier av internationalisering, barns flerspråkighet, naturvetenskapliga arbetssätt och digitalisering i förskolan. Bokens författare har alla erfarenhet av forskning med fokus på svensk förskola samt erfarenheter av undervisning i förskola och/eller inom förskollärarprogrammet. Boken vänder sig till lärare och studenter vid förskollärarprogrammet. Sagt om boken Boken är ett redskap för såväl utbildare som studenter att använda sig av i arbetet med att förstå hur forskningen och dess resultat kan användas i praktiken. De relativt korta kapitlen och en god struktur gör boken lättillgänglig och mycket användbar på förskollärarprogrammet i syfte att utveckla studenternas medvetande om forskningens betydelse och användningen av dess resultat. Ulf Mårtensson, lektör, BTJ-häftet nr 9, 2021. Om författarna Annica Löfdahl Hultman är förskollärare och professor i pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet och har lång erfarenhet av forskning om barn och lärare i förskolan. Katarina Ribaeus är förskollärare och lektor i pedagogisk arbete vid Karlstads universitet och har framför allt ägnat sig åt forskning som relaterar till olika aspekter av förskolans demokratiuppdrag. Annica och Katarina leder forskargruppen Utbildningsvetenskapliga studier av barn och ungdom (UBB) och har under de senaste åren särskilt intresserat sig för förskollärarstudenters möjlighet att utvecklas i lärarrollen under utbildningen.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Förskollärarens metod och vetenskapsteori (2021)

I januari 2021 släpptes boken Förskollärarens metod och vetenskapsteori skriven av Annica Löfdahl Hultman, Katarina Ribaeus. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 180 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Förskollärarens metod och vetenskapsteori på Studentapan och spara uppåt 29% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Förskollärarens metod och vetenskapsteori (Upplaga 2)

Harvard

Hultman, A. L. & Ribaeus, K. (2021). Förskollärarens metod och vetenskapsteori. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Hultman, Annica Löfdahl & Ribaeus, Katarina, Förskollärarens metod och vetenskapsteori, 2 uppl. (Liber, 2021).

APA

Hultman, A. L., & Ribaeus, K. (2021). Förskollärarens metod och vetenskapsteori (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Hultman AL, Ribaeus K. Förskollärarens metod och vetenskapsteori. 2:a uppl. Liber; 2021.

Alla upplagor

Köp boken

289 kr
408 kr