Vetenskapsteori för lärarstudenter Upplaga 2
Kunskap är ett resultat av människors skapande. För att kunna diskutera och granska denna skapelseprocess krävs ett tillfredsställande detaljrikt fackspråk. Den här boken förser dig som student med ett verktygskit som stödjer dig i att medvetet reflektera över vilka frågor du bör ställa dig när du assimilerar vetenskapliga upptäckter. Boken erbjuder även värdefulla infallsvinklar på ditt eget vetenskapliga arbete, oavsett om du jobbar med mindre projekt eller skriver ditt examensarbete.
"Vetenskapsteori för lärarstudenter" fungerar som en introduktion och därmed som en inledande stig in i vetenskapsteoretiska resonemang. Vetenskapliga teorier och deras tillämpningar genomgår ständiga förändringar i alla ämnesområden, inklusive pedagogik och utbildningsvetenskap, och nya synsätt introduceras. I denna andra upplaga reflekteras den senaste utvecklingen med tillkomna perspektiv och en uppdaterad struktur.
Boken riktar sig till studenter inom alla lärarutbildningar och till lärare som genomgår vidareutbildning. Den är även lämplig för andra utbildningar inom samhällsvetenskapliga ämnen.
Kunskap är ett resultat av människors skapande. För att kunna diskutera och granska denna skapelseprocess krävs ett tillfredsställande detaljrikt fackspråk. Den här boken förser dig som student med ett verktygskit som stödjer dig i att medvetet reflektera över vilka frågor du bör ställa dig när du assimilerar vetenskapliga upptäckter. Boken erbjuder även värdefulla infallsvinklar på ditt eget vetenskapliga arbete, oavsett om du jobbar med mindre projekt eller skriver ditt examensarbete.
"Vetenskapsteori för lärarstudenter" fungerar som en introduktion och därmed som en inledande stig in i vetenskapsteoretiska resonemang. Vetenskapliga teorier och deras tillämpningar genomgår ständiga förändringar i alla ämnesområden, inklusive pedagogik och utbildningsvetenskap, och nya synsätt introduceras. I denna andra upplaga reflekteras den senaste utvecklingen med tillkomna perspektiv och en uppdaterad struktur.
Boken riktar sig till studenter inom alla lärarutbildningar och till lärare som genomgår vidareutbildning. Den är även lämplig för andra utbildningar inom samhällsvetenskapliga ämnen.