Barns digitala aktiviteter : samspel mellan barn, lärare och digitala teknologier i förskolan; Malin Nilsen; 2020
spara 20%
5+ säljare

Barns digitala aktiviteter : samspel mellan barn, lärare och digitala teknologier i förskolan Upplaga 1

av Malin Nilsen
Alla barn i förskolan ska ges förutsättningar att utveckla en adekvat digital kompetens och få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik. Läroplanens nya skrivningar innebär att det blir nödvändigt för förskollärare att kunna stötta barnen i denna process genom att utveckla sin egen digitala kompetens. Men vad betyder egentligen adekvat digital kompetens och vad kan det innebära för förskolans del?

Läs mer
Digitala teknologier har på kort tid förändrat hur vi kommunicerar, interagerar och konsumerar medieinnehåll. Den här boken ger forskningsförankrad kunskap om barns användning av digital teknologi och vad man som förskollärare behöver känna till för att genomföra undervisning som bidrar till barns utveckling, lek och lärande. Med konkreta exempel från förskolans vardag ligger fokus på att främja ett dynamiskt och stöttande samspel mellan barn, lärare och teknologi, vilket är en avgörande aspekt såväl för lärande som för digital kompetens. Ett avslutande kapitel handlar om digital lek och hur barns lek har förändrats i den digitala tidsåldern.
Barns digitala aktiviteter riktar sig i första hand till förskollärarstudenter, förskollärare och rektorer i förskolan, men även till andra personer som är intresserade av forskningsbaserad kunskap om barn och digitala teknologier.

Om författarna
Malin Nilsen är lektor i barn- och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet och har även mångårig erfarenhet av arbete som förskollärare.

"Barns digitala aktiviteter är en mycket värdefull bok om digital teknologi, samspel, språk och kommunikation, delaktighet och inflytande m.m." /BTJ-häftet nr 13, 2020. Lektör Gunilla Essén
Alla barn i förskolan ska ges förutsättningar att utveckla en adekvat digital kompetens och få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik. Läroplanens nya skrivningar innebär att det blir nödvändigt för förskollärare att kunna stötta barnen i denna process genom att utveckla sin egen digitala kompetens. Men vad betyder egentligen adekvat digital kompetens och vad kan det innebära för förskolans del?

Läs mer
Digitala teknologier har på kort tid förändrat hur vi kommunicerar, interagerar och konsumerar medieinnehåll. Den här boken ger forskningsförankrad kunskap om barns användning av digital teknologi och vad man som förskollärare behöver känna till för att genomföra undervisning som bidrar till barns utveckling, lek och lärande. Med konkreta exempel från förskolans vardag ligger fokus på att främja ett dynamiskt och stöttande samspel mellan barn, lärare och teknologi, vilket är en avgörande aspekt såväl för lärande som för digital kompetens. Ett avslutande kapitel handlar om digital lek och hur barns lek har förändrats i den digitala tidsåldern.
Barns digitala aktiviteter riktar sig i första hand till förskollärarstudenter, förskollärare och rektorer i förskolan, men även till andra personer som är intresserade av forskningsbaserad kunskap om barn och digitala teknologier.

Om författarna
Malin Nilsen är lektor i barn- och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet och har även mångårig erfarenhet av arbete som förskollärare.

"Barns digitala aktiviteter är en mycket värdefull bok om digital teknologi, samspel, språk och kommunikation, delaktighet och inflytande m.m." /BTJ-häftet nr 13, 2020. Lektör Gunilla Essén
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789147127719
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
Alla barn i förskolan ska ges förutsättningar att utveckla en adekvat digital kompetens och få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik. Läroplanens nya skrivningar innebär att det blir nödvändigt för förskollärare att kunna stötta barnen i denna process genom att utveckla sin egen digitala kompetens. Men vad betyder egentligen adekvat digital kompetens och vad kan det innebära för förskolans del?

Läs mer
Digitala teknologier har på kort tid förändrat hur vi kommunicerar, interagerar och konsumerar medieinnehåll. Den här boken ger forskningsförankrad kunskap om barns användning av digital teknologi och vad man som förskollärare behöver känna till för att genomföra undervisning som bidrar till barns utveckling, lek och lärande. Med konkreta exempel från förskolans vardag ligger fokus på att främja ett dynamiskt och stöttande samspel mellan barn, lärare och teknologi, vilket är en avgörande aspekt såväl för lärande som för digital kompetens. Ett avslutande kapitel handlar om digital lek och hur barns lek har förändrats i den digitala tidsåldern.
Barns digitala aktiviteter riktar sig i första hand till förskollärarstudenter, förskollärare och rektorer i förskolan, men även till andra personer som är intresserade av forskningsbaserad kunskap om barn och digitala teknologier.

Om författarna
Malin Nilsen är lektor i barn- och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet och har även mångårig erfarenhet av arbete som förskollärare.

"Barns digitala aktiviteter är en mycket värdefull bok om digital teknologi, samspel, språk och kommunikation, delaktighet och inflytande m.m." /BTJ-häftet nr 13, 2020. Lektör Gunilla Essén
Alla barn i förskolan ska ges förutsättningar att utveckla en adekvat digital kompetens och få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik. Läroplanens nya skrivningar innebär att det blir nödvändigt för förskollärare att kunna stötta barnen i denna process genom att utveckla sin egen digitala kompetens. Men vad betyder egentligen adekvat digital kompetens och vad kan det innebära för förskolans del?

Läs mer
Digitala teknologier har på kort tid förändrat hur vi kommunicerar, interagerar och konsumerar medieinnehåll. Den här boken ger forskningsförankrad kunskap om barns användning av digital teknologi och vad man som förskollärare behöver känna till för att genomföra undervisning som bidrar till barns utveckling, lek och lärande. Med konkreta exempel från förskolans vardag ligger fokus på att främja ett dynamiskt och stöttande samspel mellan barn, lärare och teknologi, vilket är en avgörande aspekt såväl för lärande som för digital kompetens. Ett avslutande kapitel handlar om digital lek och hur barns lek har förändrats i den digitala tidsåldern.
Barns digitala aktiviteter riktar sig i första hand till förskollärarstudenter, förskollärare och rektorer i förskolan, men även till andra personer som är intresserade av forskningsbaserad kunskap om barn och digitala teknologier.

Om författarna
Malin Nilsen är lektor i barn- och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet och har även mångårig erfarenhet av arbete som förskollärare.

"Barns digitala aktiviteter är en mycket värdefull bok om digital teknologi, samspel, språk och kommunikation, delaktighet och inflytande m.m." /BTJ-häftet nr 13, 2020. Lektör Gunilla Essén
Begagnad bok
219 kr273 krSpara 54 kr (20%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
219 kr273 krSpara 54 kr (20%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar