Digitalisering i förskolan på vetenskaplig grund; Susanne Kjällander, Bim Riddersporre; 2019
spara 50%
5+ säljare

Digitalisering i förskolan på vetenskaplig grund Upplaga 1

av Susanne Kjällander, Bim Riddersporre

Digital kompetens har blivit en central del av förskolans läroplan och den nationella digitaliseringsstrategin. "Digitalisering i förskolan på vetenskaplig grund" är en bok sammanställd av ledande forskare inom ämnet, som ger vägledning i att implementera digitala verktyg i förskolan enligt nationella riktlinjer och personliga ambitioner. Genom praktiknära forskning erbjuder boken en omfattande översikt av digitaliseringen, med fokus på undervisning, professionell utveckling och etik.

Boken behandlar ämnen som programmering, virtual reality och adaptiva digitala spel, men även hur digitaliseringen påverkar områden som flerspråkighet, jämställdhet och samarbete med föräldrar. "Digitalisering i förskolan" ger konkreta exempel som både inspirerar och utmanar, med särskilt fokus på pedagogernas avgörande roll i denna teknologiska omvandling.

"I den här inspirerande volymen diskuteras när, hur, var och varför snarare än om digitala verktyg ska användas i förskolan. [...] Inledningen rymmer en översikt av aktuell och relevant forskning. Att texterna utgår från vetenskaplig grund snarare än beprövad erfarenhet ger ett välkommet perspektiv på ämnet. Varje kapitel inleds med en introduktion och avslutas med en referenslista."

Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 12, 2019

Digital kompetens har blivit en central del av förskolans läroplan och den nationella digitaliseringsstrategin. "Digitalisering i förskolan på vetenskaplig grund" är en bok sammanställd av ledande forskare inom ämnet, som ger vägledning i att implementera digitala verktyg i förskolan enligt nationella riktlinjer och personliga ambitioner. Genom praktiknära forskning erbjuder boken en omfattande översikt av digitaliseringen, med fokus på undervisning, professionell utveckling och etik.

Boken behandlar ämnen som programmering, virtual reality och adaptiva digitala spel, men även hur digitaliseringen påverkar områden som flerspråkighet, jämställdhet och samarbete med föräldrar. "Digitalisering i förskolan" ger konkreta exempel som både inspirerar och utmanar, med särskilt fokus på pedagogernas avgörande roll i denna teknologiska omvandling.

"I den här inspirerande volymen diskuteras när, hur, var och varför snarare än om digitala verktyg ska användas i förskolan. [...] Inledningen rymmer en översikt av aktuell och relevant forskning. Att texterna utgår från vetenskaplig grund snarare än beprövad erfarenhet ger ett välkommet perspektiv på ämnet. Varje kapitel inleds med en introduktion och avslutas med en referenslista."

Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 12, 2019

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789127824331
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 351 st

Digital kompetens har blivit en central del av förskolans läroplan och den nationella digitaliseringsstrategin. "Digitalisering i förskolan på vetenskaplig grund" är en bok sammanställd av ledande forskare inom ämnet, som ger vägledning i att implementera digitala verktyg i förskolan enligt nationella riktlinjer och personliga ambitioner. Genom praktiknära forskning erbjuder boken en omfattande översikt av digitaliseringen, med fokus på undervisning, professionell utveckling och etik.

Boken behandlar ämnen som programmering, virtual reality och adaptiva digitala spel, men även hur digitaliseringen påverkar områden som flerspråkighet, jämställdhet och samarbete med föräldrar. "Digitalisering i förskolan" ger konkreta exempel som både inspirerar och utmanar, med särskilt fokus på pedagogernas avgörande roll i denna teknologiska omvandling.

"I den här inspirerande volymen diskuteras när, hur, var och varför snarare än om digitala verktyg ska användas i förskolan. [...] Inledningen rymmer en översikt av aktuell och relevant forskning. Att texterna utgår från vetenskaplig grund snarare än beprövad erfarenhet ger ett välkommet perspektiv på ämnet. Varje kapitel inleds med en introduktion och avslutas med en referenslista."

Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 12, 2019

Digital kompetens har blivit en central del av förskolans läroplan och den nationella digitaliseringsstrategin. "Digitalisering i förskolan på vetenskaplig grund" är en bok sammanställd av ledande forskare inom ämnet, som ger vägledning i att implementera digitala verktyg i förskolan enligt nationella riktlinjer och personliga ambitioner. Genom praktiknära forskning erbjuder boken en omfattande översikt av digitaliseringen, med fokus på undervisning, professionell utveckling och etik.

Boken behandlar ämnen som programmering, virtual reality och adaptiva digitala spel, men även hur digitaliseringen påverkar områden som flerspråkighet, jämställdhet och samarbete med föräldrar. "Digitalisering i förskolan" ger konkreta exempel som både inspirerar och utmanar, med särskilt fokus på pedagogernas avgörande roll i denna teknologiska omvandling.

"I den här inspirerande volymen diskuteras när, hur, var och varför snarare än om digitala verktyg ska användas i förskolan. [...] Inledningen rymmer en översikt av aktuell och relevant forskning. Att texterna utgår från vetenskaplig grund snarare än beprövad erfarenhet ger ett välkommet perspektiv på ämnet. Varje kapitel inleds med en introduktion och avslutas med en referenslista."

Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 12, 2019

Begagnad bok
219 kr435 krSpara 216 kr (50%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
219 kr435 krSpara 216 kr (50%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar