Svenska som andraspråk i förskolan Upplaga 1
Vilka strategier är mest effektiva för att stödja förskolebarn i deras inlärning av svenska som andraspråk och deras flerspråkiga utveckling, för att förbereda dem för framgång i skolan? Vad är viktigt att tänka på och hur ska en effektiv språkundervisning utformas?
I denna grundbok diskuterar författarna viktiga element i förskolebarns två- och flerspråkighet och deras språkliga utveckling från flera olika vinklar: språkliga, pedagogiska, sociala, familjerelaterade och samhälleliga perspektiv. Målet med bokens olika kapitel är att tillhandahålla en solid kunskapsbas som kan ligga till grund för planeringen av aktiviteter i enlighet med den uppdaterade läroplanen för förskolan.
Boken är riktad till studenter på förskollärarprogrammet, yrkesverksamma förskollärare, annan förskolepersonal, förskolechefer och skolpolitiker.
Vilka strategier är mest effektiva för att stödja förskolebarn i deras inlärning av svenska som andraspråk och deras flerspråkiga utveckling, för att förbereda dem för framgång i skolan? Vad är viktigt att tänka på och hur ska en effektiv språkundervisning utformas?
I denna grundbok diskuterar författarna viktiga element i förskolebarns två- och flerspråkighet och deras språkliga utveckling från flera olika vinklar: språkliga, pedagogiska, sociala, familjerelaterade och samhälleliga perspektiv. Målet med bokens olika kapitel är att tillhandahålla en solid kunskapsbas som kan ligga till grund för planeringen av aktiviteter i enlighet med den uppdaterade läroplanen för förskolan.
Boken är riktad till studenter på förskollärarprogrammet, yrkesverksamma förskollärare, annan förskolepersonal, förskolechefer och skolpolitiker.