Organisationer och kommunikation; Magnus Fredriksson, Rickard Andersson, Johanna Arnesson, Cecilia Cassinger, Christina Grandien, Sara Ivarsson, Hogne Lerøy Sataøen, Daniel Lövgren, Josef Pallas, Maria Sjögren, Åsa Thelander; 2021
Organisationer och kommunikation; Magnus Fredriksson, Rickard Andersson, Johanna Arnesson, Cecilia Cassinger, Christina Grandien, Sara Ivarsson, Hogne Lerøy Sataøen, Daniel Lövgren, Josef Pallas, Maria Sjögren, Åsa Thelander; 2021

Organisationer och kommunikationUpplaga 1

av Magnus Fredriksson, Rickard Andersson, Johanna Arnesson, Cecilia Cassinger, Christina Grandien

4.4 (11)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2021
  • ISBN: 9789144139739
  • Sidor: 292 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Det här är en bok om organisationer. Om att alla organisationer har mål och syften, medlemmar, strukturer och en identitet, men att det trots det finns en hel del som skiljer dem åt. Förutsättningarna för en miljöorganisation är inte desamma som för ett företag, som i sin tur har andra förutsättningar än en region. Det här är också en bok om kommunikation. Om att organisationer använder sig av kommunikation för att samordna sina aktiviteter, påverka opinioner, bygga varumärken, rekrytera medlemmar och mycket annat som hör verksamheten till. Men eftersom villkoren för organisationer skiljer sig åt, skiljer sig också motiven kring hur, när, vad och med vem organisationer kommunicerar. Organisationer och kommunikation är skriven av ledande svenska forskare och handlar om våra vanligaste organisationer som myndigheter, företag och intresseorganisationer, men också hybrider som universitet, statliga bolag och nätverksrörelser. Boken vänder sig till studenter som studerar medie- och kommunikationsvetenskap men är relevant även för studenter inom företagsekonomi, offentlig förvaltning, sociologi och andra ämnen där organisationer och kommunikation är viktiga områden. Den är också läsvärd för personer som arbetar i organisationer och vill förstå förutsättningarna för sin verksamhets kommunikation.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Organisationer och kommunikation (2021)

I mars 2021 släpptes boken Organisationer och kommunikation skriven av Magnus Fredriksson, Rickard Andersson, Johanna Arnesson, Cecilia Cassinger, Christina Grandien, Sara Ivarsson, Hogne Lerøy Sataøen, Daniel Lövgren, Josef Pallas, Maria Sjögren, Åsa Thelander. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 292 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Organisationer och kommunikation på Studentapan och spara uppåt 28% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Organisationer och kommunikation (Upplaga 1)

Harvard

Fredriksson, M., Andersson, R., Arnesson, J., Cassinger, C., Grandien, C., Ivarsson, S., Sataøen, H. L., Lövgren, D., Pallas, J., Sjögren, M. & Thelander, Å. (2021). Organisationer och kommunikation. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Fredriksson, Magnus, Andersson, Rickard, Arnesson, Johanna, Cassinger, Cecilia, Grandien, Christina, Ivarsson, Sara, Sataøen, Hogne Lerøy, Lövgren, Daniel, Pallas, Josef, Sjögren, Maria & Thelander, Åsa, Organisationer och kommunikation, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2021).

APA

Fredriksson, M., Andersson, R., Arnesson, J., Cassinger, C., Grandien, C., Ivarsson, S., Sataøen, H. L., Lövgren, D., Pallas, J., Sjögren, M., & Thelander, Å. (2021). Organisationer och kommunikation (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Fredriksson M, Andersson R, Arnesson J, Cassinger C, Grandien C, Ivarsson S, m.fl. Organisationer och kommunikation. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2021.

Bokens omdöme

4.4 (11)

Baserat på 11 recensioner från verifierade användare

5
55%
4
27%
3
18%
2
0%
1
0%

Bokens omdöme

4.4 (11)

11 recensioner

  • Julia

    Stockholm

    6 dagar sedan

    Användbar bok om organisationer och myndigheter och dess kommunikation

  • Alva

    Jönköping

    1 månad sedan

    Mycket infromativ och bra bok

  • Sonia

    Falköping

    5 månader sedan

    Boken förklarar hur olika typer av organisationer använder kommunikation för att samordna aktiviteter, påverka opinioner och bygga varumärken. Boken belyser att organisationers mål och strukturer påverkar hur, när och med vem de kommunicerar. Den är både

  • Junia

    Bagarmossen

    5 månader sedan

    Tydlig och välstrukturerad

  • Elliot

    Umeå

    5 månader sedan

    Perfekt! Gillar den verkligen!

  • Imone

    Hägersten

    8 månader sedan

    Läste inte hela boken, men mycket innehållsrik och intressant om man gillar marknadsföring och kommunikation.