Design för lärande : ett multimodalt perspektiv; Staffan Selander, Gunther Kress; 2010
5+ säljare

Design för lärande : ett multimodalt perspektiv Upplaga 1

av Staffan Selander, Gunther Kress
Vi går mot en ny syn på kunskap och kommunikation. Hur går lärande till i ett föränderligt samhälle? Vad är väsentlig kunskap? Vilka och vems behov ska dagens utbildning svara upp mot? Vilken är skolans roll? Vad behöver morgondagens lärare kunna?

Gunther Kress och Staffan Selander är framstående forskare inom didaktisk design. Här ger de den teoretiska bakgrunden, förser blivande och färdiga lärare med nya begrepp och redskap som hjälp när verksamheten ska designas. De ger också en rad konkreta exempel.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Vi går mot en ny syn på kunskap och kommunikation. Hur går lärande till i ett föränderligt samhälle? Vad är väsentlig kunskap? Vilka och vems behov ska dagens utbildning svara upp mot? Vilken är skolans roll? Vad behöver morgondagens lärare kunna?

Gunther Kress och Staffan Selander är framstående forskare inom didaktisk design. Här ger de den teoretiska bakgrunden, förser blivande och färdiga lärare med nya begrepp och redskap som hjälp när verksamheten ska designas. De ger också en rad konkreta exempel.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789113022956
Förlag: Norstedts
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 173 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2021)
294 kr (endast ny)
Upplaga 2 (2017)
från 125 kr
Upplaga 1 (2010)
från 115 kr
Vi går mot en ny syn på kunskap och kommunikation. Hur går lärande till i ett föränderligt samhälle? Vad är väsentlig kunskap? Vilka och vems behov ska dagens utbildning svara upp mot? Vilken är skolans roll? Vad behöver morgondagens lärare kunna?

Gunther Kress och Staffan Selander är framstående forskare inom didaktisk design. Här ger de den teoretiska bakgrunden, förser blivande och färdiga lärare med nya begrepp och redskap som hjälp när verksamheten ska designas. De ger också en rad konkreta exempel.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Vi går mot en ny syn på kunskap och kommunikation. Hur går lärande till i ett föränderligt samhälle? Vad är väsentlig kunskap? Vilka och vems behov ska dagens utbildning svara upp mot? Vilken är skolans roll? Vad behöver morgondagens lärare kunna?

Gunther Kress och Staffan Selander är framstående forskare inom didaktisk design. Här ger de den teoretiska bakgrunden, förser blivande och färdiga lärare med nya begrepp och redskap som hjälp när verksamheten ska designas. De ger också en rad konkreta exempel.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar