Didaktik i förskolan; Karin Hjälmeskog, Kristina Andersson, Annica Gullberg, Kerstin Lagrell; 2020
spara 30%
5+ säljare

Didaktik i förskolan Upplaga 1

av Karin Hjälmeskog, Kristina Andersson, Annica Gullberg, Kerstin Lagrell

Att arbeta som förskollärare innebär att man bemästrar ett yrke med flera dimensioner och som ställer höga krav på kompetens inom en rad olika fält. Yrket förutsätter en integrerad syn på barnets välfärd, utveckling och kunskapstillväxt. Det är i förskolemiljön som fundamentet för barnens fortsatta utveckling och inlärning genom livet byggs.

Den här volymen tar sig an pedagogik från flera vinklar. Den adresserar de pedagogiska beslut som förskolläraren står inför och belyser vikten av att se olika vägar i planering och genomförande av pedagogisk verksamhet. Vidare utforskas och reflekteras det som försiggår i den pedagogiska processen och dess underliggande skäl.

Bokens kapitel tar upp hur förskollärare kan främja barns utveckling inom specifika ämnesområden och hur de kan stötta barns kommunikativa kompetenser, både muntligt och skriftligt. Vikten av omsorg, utveckling och inlärning i förskolans dagliga rutiner samt strategier för att utveckla ett genusmedvetet perspektiv behandlas också.

Genom praktiska exempel guidar boken både blivande och yrkesverksamma förskollärare att göra läroplanens mål handgripliga. Målet är att väcka inspiration och utmana förskollärares uppfattningar om deras profession, samt att uppmuntra till meningsfulla samtal inom kollegiet.

Författarna till denna bok har en samlad lång erfarenhet inom förskoleverksamhet, forskning och utbildning av förskollärare vid flera högskolor, däribland Uppsala universitet och Kungliga Tekniska högskolan.

Att arbeta som förskollärare innebär att man bemästrar ett yrke med flera dimensioner och som ställer höga krav på kompetens inom en rad olika fält. Yrket förutsätter en integrerad syn på barnets välfärd, utveckling och kunskapstillväxt. Det är i förskolemiljön som fundamentet för barnens fortsatta utveckling och inlärning genom livet byggs.

Den här volymen tar sig an pedagogik från flera vinklar. Den adresserar de pedagogiska beslut som förskolläraren står inför och belyser vikten av att se olika vägar i planering och genomförande av pedagogisk verksamhet. Vidare utforskas och reflekteras det som försiggår i den pedagogiska processen och dess underliggande skäl.

Bokens kapitel tar upp hur förskollärare kan främja barns utveckling inom specifika ämnesområden och hur de kan stötta barns kommunikativa kompetenser, både muntligt och skriftligt. Vikten av omsorg, utveckling och inlärning i förskolans dagliga rutiner samt strategier för att utveckla ett genusmedvetet perspektiv behandlas också.

Genom praktiska exempel guidar boken både blivande och yrkesverksamma förskollärare att göra läroplanens mål handgripliga. Målet är att väcka inspiration och utmana förskollärares uppfattningar om deras profession, samt att uppmuntra till meningsfulla samtal inom kollegiet.

Författarna till denna bok har en samlad lång erfarenhet inom förskoleverksamhet, forskning och utbildning av förskollärare vid flera högskolor, däribland Uppsala universitet och Kungliga Tekniska högskolan.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789151101026
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st

Att arbeta som förskollärare innebär att man bemästrar ett yrke med flera dimensioner och som ställer höga krav på kompetens inom en rad olika fält. Yrket förutsätter en integrerad syn på barnets välfärd, utveckling och kunskapstillväxt. Det är i förskolemiljön som fundamentet för barnens fortsatta utveckling och inlärning genom livet byggs.

Den här volymen tar sig an pedagogik från flera vinklar. Den adresserar de pedagogiska beslut som förskolläraren står inför och belyser vikten av att se olika vägar i planering och genomförande av pedagogisk verksamhet. Vidare utforskas och reflekteras det som försiggår i den pedagogiska processen och dess underliggande skäl.

Bokens kapitel tar upp hur förskollärare kan främja barns utveckling inom specifika ämnesområden och hur de kan stötta barns kommunikativa kompetenser, både muntligt och skriftligt. Vikten av omsorg, utveckling och inlärning i förskolans dagliga rutiner samt strategier för att utveckla ett genusmedvetet perspektiv behandlas också.

Genom praktiska exempel guidar boken både blivande och yrkesverksamma förskollärare att göra läroplanens mål handgripliga. Målet är att väcka inspiration och utmana förskollärares uppfattningar om deras profession, samt att uppmuntra till meningsfulla samtal inom kollegiet.

Författarna till denna bok har en samlad lång erfarenhet inom förskoleverksamhet, forskning och utbildning av förskollärare vid flera högskolor, däribland Uppsala universitet och Kungliga Tekniska högskolan.

Att arbeta som förskollärare innebär att man bemästrar ett yrke med flera dimensioner och som ställer höga krav på kompetens inom en rad olika fält. Yrket förutsätter en integrerad syn på barnets välfärd, utveckling och kunskapstillväxt. Det är i förskolemiljön som fundamentet för barnens fortsatta utveckling och inlärning genom livet byggs.

Den här volymen tar sig an pedagogik från flera vinklar. Den adresserar de pedagogiska beslut som förskolläraren står inför och belyser vikten av att se olika vägar i planering och genomförande av pedagogisk verksamhet. Vidare utforskas och reflekteras det som försiggår i den pedagogiska processen och dess underliggande skäl.

Bokens kapitel tar upp hur förskollärare kan främja barns utveckling inom specifika ämnesområden och hur de kan stötta barns kommunikativa kompetenser, både muntligt och skriftligt. Vikten av omsorg, utveckling och inlärning i förskolans dagliga rutiner samt strategier för att utveckla ett genusmedvetet perspektiv behandlas också.

Genom praktiska exempel guidar boken både blivande och yrkesverksamma förskollärare att göra läroplanens mål handgripliga. Målet är att väcka inspiration och utmana förskollärares uppfattningar om deras profession, samt att uppmuntra till meningsfulla samtal inom kollegiet.

Författarna till denna bok har en samlad lång erfarenhet inom förskoleverksamhet, forskning och utbildning av förskollärare vid flera högskolor, däribland Uppsala universitet och Kungliga Tekniska högskolan.

Begagnad bok
285 kr407 krSpara 122 kr (30%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
285 kr407 krSpara 122 kr (30%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar