Innehållets didaktik i förskolan Upplaga 1
"Innehållets didaktik i förskolan" erbjuder förskollärare metoder och vägledning för att förbättra sin ämnesdidaktiska förmåga. Boken bygger på barns naturliga nyfikenhet och intresse att dela med sig av sina upplevelser, och kopplar samman dessa med förskolans läroplansmål.
Boken presenterar en mängd specifika lärandeaktiviteter som integrerar ämnen som matematik, naturvetenskap, estetik, teknik, samhällskunskap och etik med olika lekaktiviteter. Målet är att stödja barn i deras förmåga att observera, förstå och interagera med omvärlden.
Genom att kombinera teoretiska diskussioner med praktiska exempel fungerar boken som en inspirationskälla för både förskollärarstudenter och yrkesverksamma inom förskolan.
Bokens författare, Ingrid Pramling Samuelsson och Camilla Björklund, är båda framstående inom pedagogik vid Göteborgs universitet. De har även bidrag från flera medförfattare, vilket ger boken en bred och mångfacetterad insikt i ämnet.
"Innehållets didaktik i förskolan" erbjuder förskollärare metoder och vägledning för att förbättra sin ämnesdidaktiska förmåga. Boken bygger på barns naturliga nyfikenhet och intresse att dela med sig av sina upplevelser, och kopplar samman dessa med förskolans läroplansmål.
Boken presenterar en mängd specifika lärandeaktiviteter som integrerar ämnen som matematik, naturvetenskap, estetik, teknik, samhällskunskap och etik med olika lekaktiviteter. Målet är att stödja barn i deras förmåga att observera, förstå och interagera med omvärlden.
Genom att kombinera teoretiska diskussioner med praktiska exempel fungerar boken som en inspirationskälla för både förskollärarstudenter och yrkesverksamma inom förskolan.
Bokens författare, Ingrid Pramling Samuelsson och Camilla Björklund, är båda framstående inom pedagogik vid Göteborgs universitet. De har även bidrag från flera medförfattare, vilket ger boken en bred och mångfacetterad insikt i ämnet.