Marknadsföring - modeller och principer; Per Wildenstam, Henrik Uggla; 2020
Marknadsföring - modeller och principer; Per Wildenstam, Henrik Uggla; 2020

Marknadsföring - modeller och principer Upplaga 5

av Per Wildenstam, Henrik Uggla

4.8 (41)

  • Upplaga: 5e upplagan
  • Utgiven: 2020
  • ISBN: 9789152360101
  • Sidor: 500 st
  • Förlag: Sanoma Utbildning
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Varför når deras varor och tjänster marknaden bättre än konkurrenternas likvärdiga produkter? För att de företag som är mest framgångsrika ofta har bättre förståelse för marknadsföringens modeller, principer och villkor. Boken är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring och passar bra till YH-utbildningar, högskolor, universitet och utbildningsföretag. Ur innehållet: • Grundläggande begrepp • Planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering • Varumärken • 4P • Marknadskommunikation • Relationsmarknadsföring • Hållbarhet och CSR • Lagstiftning • Ekonomiska aspekter • Digital marknadsföring • Internationell marknadsföring Den femte upplagan är uppdaterad med det senaste trenderna och forskningen inom området. Många exempel har bytts ut och det har tillkommit mycket material om hållbarhet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring - modeller och principer (2020)

I augusti 2020 släpptes boken Marknadsföring - modeller och principer skriven av Per Wildenstam, Henrik Uggla. Det är den 5e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 500 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Sanoma Utbildning som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Marknadsföring - modeller och principer på Studentapan och spara pengar.

Finns i 6 upplagor

Tillhör kategorierna

Referera till Marknadsföring - modeller och principer (Upplaga 5)

Harvard

Wildenstam, P. & Uggla, H. (2020). Marknadsföring - modeller och principer. 5:e uppl. Sanoma Utbildning.

Oxford

Wildenstam, Per & Uggla, Henrik, Marknadsföring - modeller och principer, 5 uppl. (Sanoma Utbildning, 2020).

APA

Wildenstam, P., & Uggla, H. (2020). Marknadsföring - modeller och principer (5:e uppl.). Sanoma Utbildning.

Vancouver

Wildenstam P, Uggla H. Marknadsföring - modeller och principer. 5:e uppl. Sanoma Utbildning; 2020.

Alla upplagor

Köp boken

359 kr
735 kr