Marknadsföring - modeller och principer; Carl Gezelius, Per Wildenstam; 2007
Marknadsföring - modeller och principer; Carl Gezelius, Per Wildenstam; 2007

Marknadsföring - modeller och principer Upplaga 1

av Carl Gezelius, Per Wildenstam

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9789162265786
  • Sidor: 454 st
  • Förlag: Bonnier utbildning
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring – modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En helt ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.Författarna har i många år undervisat på olika affärsskolor och har med tiden blivit mer och mer medvetna om kursdeltagarnas svårigheter att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som så ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna har inte legat på det språkliga planet, utan i det enkla faktum att många av de exempel som behandlas inte är kända i Sverige.Studenter får därför sällan några naturliga associationer till det som förklaras. Ofta är exemplen också hämtade från de största företagen i världen. Ambitionen har därför varit att åstadkomma en bok med så många exempel som möjligt från små och medelstora svenska företag.Författare:Carl Gezelius och Per Wildenstam. Båda författarna är mycket efterfrågade som lärare, konsulter och föreläsare.Avsedd för:Introducerande kurser i marknadsföring. Boken kan användas av universitet, högskolor, KY-utbildningar, utbildningsföretag och i samband med företagsintern utbildning, men lämpar sig även för självstudier och internutbildning.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring - modeller och principer (2007)

2007 släpptes boken Marknadsföring - modeller och principer skriven av Carl Gezelius, Per Wildenstam. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 454 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Bonnier utbildning .

Köp boken Marknadsföring - modeller och principer på Studentapan och spara pengar.

Finns i 6 upplagor

Tillhör kategorierna

Referera till Marknadsföring - modeller och principer (Upplaga 1)

Harvard

Gezelius, C. & Wildenstam, P. (2007). Marknadsföring - modeller och principer. 1:a uppl. Bonnier utbildning .

Oxford

Gezelius, Carl & Wildenstam, Per, Marknadsföring - modeller och principer, 1 uppl. (Bonnier utbildning , 2007).

APA

Gezelius, C., & Wildenstam, P. (2007). Marknadsföring - modeller och principer (1:a uppl.). Bonnier utbildning .

Vancouver

Gezelius C, Wildenstam P. Marknadsföring - modeller och principer. 1:a uppl. Bonnier utbildning ; 2007.

Alla upplagor

Köp boken

115 kr
735 kr