Optimal marknadskommunikation; Micael Dahlén, Fredrik Lange; 2009
Optimal marknadskommunikation; Micael Dahlén, Fredrik Lange; 2009

Optimal marknadskommunikation Upplaga 2

av Micael Dahlén, Fredrik Lange

5.0 (1)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789147088775
  • Sidor: 612 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken går igenom alla delar som man måste kunna för att planera effektiv marknadskommunikation. Den behandlar budgetering, målsättningar och målgruppsanalyser. Vidare ingår flera kapitel om varumärken och positionering. Boken ger ingående kunskaper om reklamplanering och reklamutformning, liksom om medievalsprocessen med schemaplanering och mediaval. Den innehåller också kapitel om alternativa kommunikationssätt som PR, CSR, opinionsbildning och säljfrämjande aktiviteter. Denna andra upplaga har genomgående uppdaterats både med ny forskning och nya exempel. Läs mer Boken bygger på frontlinjeforskning inom en mängd olika kommunikationsområden och fungerar också som ett värdefullt referensbibliotek. Den är pedagogiskt uppbyggd med många konkreta exempel tagna från verkliga fall. Optimal marknadskommunikation ger kunskaper på tre plan: • Det första planet är strategiskt och fokuserar kring kommunikationsstrategier och strategisk marknadsföring. • Det andra planet är taktiskt och handlar om hur strategierna ska iscensättas rent konkret i varumärkesutformning, reklamutformning m m. • Det tredje planet är kreativt och kretsar kring hur man kan göra kommunikationsinsatserna så kreativa och nyskapande som möjligt. Om författarna Micael Dahlén och Fredrik Lange, lärare och forskare på Institutionen för marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm, har under många år varit ansvariga för Handelshögskolans spjutspetsutbildning i marknadskommunikation. De har tillsammans och var för sig ett flertal internationella forskningspublikationer i marknadskommunikation bakom sig och anlitas också ofta som föreläsare vid olika lärosäten och i näringslivet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Optimal marknadskommunikation (2009)

I juni 2009 släpptes boken Optimal marknadskommunikation skriven av Micael Dahlén, Fredrik Lange. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 612 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Optimal marknadskommunikation på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Optimal marknadskommunikation (Upplaga 2)

Harvard

Dahlén, M. & Lange, F. (2009). Optimal marknadskommunikation. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Dahlén, Micael & Lange, Fredrik, Optimal marknadskommunikation, 2 uppl. (Liber, 2009).

APA

Dahlén, M., & Lange, F. (2009). Optimal marknadskommunikation (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Dahlén M, Lange F. Optimal marknadskommunikation. 2:a uppl. Liber; 2009.

Köp boken

145 kr
767 kr