Optimal marknadskommunikation; Micael Dahlén, Fredrik Lange, Sara Rosengren; 2017
Optimal marknadskommunikation; Micael Dahlén, Fredrik Lange, Sara Rosengren; 2017

Optimal marknadskommunikation Upplaga 3

av Micael Dahlén, Fredrik Lange, Sara Rosengren

4.9 (20)

  • Upplaga: 3e upplagan
  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9789147112036
  • Sidor: 516 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Tredje, uppdaterade upplagan av den kompletta boken till marknadskommunikation! Den går igenom alla de moment som man måste kunna för att lyckas planera effektiv marknadskommunikation. Boken Optimal marknadskommunikation är uppdelad i fyra delar som täcker alla viktiga områden inom marknadskommunikation: Marknadskommunikationens grunder Målsättning och målgrupp Budskap Kanal Boken är pedagogiskt uppbyggd med strukturen Målgrupp-Budskap-Kanal som övergripande tankeverktyg och innehåller många exempel och fallbeskrivningar som tydliggör de teoretiska resonemangen. Denna tredje upplaga har genomgående uppdaterats med den senaste forskningsutvecklingen inom varumärken, reklam och medier. Även exemplen och fallbeskrivningarna har uppdaterats. Ett särskilt fokus ligger nu på konsumenternas mediekonsumtion som på grund av digitaliseringen (exempelvis sociala medier och smarta telefoner) har förändrats drastiskt, vilket skapar helt nya förutsättningar för effektiv marknadskommunikation. Den tredje upplagan fångar också in marknadskommunikationens allt större komplexitet och tar upp reklamens oförutsedda effekter på andra än målgruppen, som medarbetare, medborgare och investerare. Optimal marknadskommunikation riktar sig till studenter på grund- och fortsättningskurser i reklam, marknadsföring och marknadskommunikation vid universitet/högskola och på annan utbildning. Den vänder sig även till dem som arbetar med ovanstående och behöver en grundlig genomgång av marknadskommunikation. Om författarna Micael Dahlén och Fredrik Lange arbetar vid Handelshögskolan i Stockholm. Ny författare till tredje upplagan är Sara Rosengren, som också arbetar vid Handelshögskolan.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Optimal marknadskommunikation (2017)

I januari 2017 släpptes boken Optimal marknadskommunikation skriven av Micael Dahlén, Fredrik Lange, Sara Rosengren. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 516 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Optimal marknadskommunikation på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Optimal marknadskommunikation (Upplaga 3)

Harvard

Dahlén, M., Lange, F. & Rosengren, S. (2017). Optimal marknadskommunikation. 3:e uppl. Liber.

Oxford

Dahlén, Micael, Lange, Fredrik & Rosengren, Sara, Optimal marknadskommunikation, 3 uppl. (Liber, 2017).

APA

Dahlén, M., Lange, F., & Rosengren, S. (2017). Optimal marknadskommunikation (3:e uppl.). Liber.

Vancouver

Dahlén M, Lange F, Rosengren S. Optimal marknadskommunikation. 3:e uppl. Liber; 2017.
Begagnad bok från 145 kr
Upplaga 2 finns tillgänglig som begagnad.

Alla upplagor

Köp boken

Helt ny

767 kr