Marketing & sustainability : why and how sustainability is changing current marketing practices Upplaga 1
Denna bok syftar till att ge ekonomistudenter och marknadsförare en grundlig förståelse för hållbarhetsfrågor. Den använder aktuella fall och användbara konceptualiseringar från den senaste forskningen för att ge en verktygslåda som hjälper läsaren att förstå hur man levererar värde till dagens konsumenter, samtidigt som man tar hänsyn till framtida generationers välbefinnande.
Marketing & Sustainability tar upp viktiga frågor om hur (över)konsumtion, produktion, distribution och kommunikation, alla viktiga marknadsföringsaktiviteter, påverkar sociala och miljömässiga utmaningar i världen - såsom klimatförändringar och utarmning av naturresurser.
Servitization, dematerialisering av konsumtion, framväxten av den cirkulära ekonomins paradigm, den plattformsbaserade delningsekonomins paradigm och användningen av delningssystem och plattformsbaserade utbyten av befintliga marknadsvaror behandlas alla i denna bok, som kommer att vara mycket meningsfull för studenter, marknadsförare och andra yrkesverksamma som är medvetna om och strävar efter hållbar tillväxt.
Denna bok syftar till att ge ekonomistudenter och marknadsförare en grundlig förståelse för hållbarhetsfrågor. Den använder aktuella fall och användbara konceptualiseringar från den senaste forskningen för att ge en verktygslåda som hjälper läsaren att förstå hur man levererar värde till dagens konsumenter, samtidigt som man tar hänsyn till framtida generationers välbefinnande.
Marketing & Sustainability tar upp viktiga frågor om hur (över)konsumtion, produktion, distribution och kommunikation, alla viktiga marknadsföringsaktiviteter, påverkar sociala och miljömässiga utmaningar i världen - såsom klimatförändringar och utarmning av naturresurser.
Servitization, dematerialisering av konsumtion, framväxten av den cirkulära ekonomins paradigm, den plattformsbaserade delningsekonomins paradigm och användningen av delningssystem och plattformsbaserade utbyten av befintliga marknadsvaror behandlas alla i denna bok, som kommer att vara mycket meningsfull för studenter, marknadsförare och andra yrkesverksamma som är medvetna om och strävar efter hållbar tillväxt.