Marketing & sustainability : why and how sustainability is changing current marketing practices; Hugo Guyader, Mikael Ottosson, Anders Parment; 2020
spara 43%
5+ säljare

Marketing & sustainability : why and how sustainability is changing current marketing practices Upplaga 1

av Hugo Guyader, Mikael Ottosson, Anders Parment

Denna bok syftar till att ge ekonomistudenter och marknadsförare en grundlig förståelse för hållbarhetsfrågor. Den använder aktuella fall och användbara konceptualiseringar från den senaste forskningen för att ge en verktygslåda som hjälper läsaren att förstå hur man levererar värde till dagens konsumenter, samtidigt som man tar hänsyn till framtida generationers välbefinnande.

Marketing & Sustainability tar upp viktiga frågor om hur (över)konsumtion, produktion, distribution och kommunikation, alla viktiga marknadsföringsaktiviteter, påverkar sociala och miljömässiga utmaningar i världen - såsom klimatförändringar och utarmning av naturresurser.

Servitization, dematerialisering av konsumtion, framväxten av den cirkulära ekonomins paradigm, den plattformsbaserade delningsekonomins paradigm och användningen av delningssystem och plattformsbaserade utbyten av befintliga marknadsvaror behandlas alla i denna bok, som kommer att vara mycket meningsfull för studenter, marknadsförare och andra yrkesverksamma som är medvetna om och strävar efter hållbar tillväxt.

Denna bok syftar till att ge ekonomistudenter och marknadsförare en grundlig förståelse för hållbarhetsfrågor. Den använder aktuella fall och användbara konceptualiseringar från den senaste forskningen för att ge en verktygslåda som hjälper läsaren att förstå hur man levererar värde till dagens konsumenter, samtidigt som man tar hänsyn till framtida generationers välbefinnande.

Marketing & Sustainability tar upp viktiga frågor om hur (över)konsumtion, produktion, distribution och kommunikation, alla viktiga marknadsföringsaktiviteter, påverkar sociala och miljömässiga utmaningar i världen - såsom klimatförändringar och utarmning av naturresurser.

Servitization, dematerialisering av konsumtion, framväxten av den cirkulära ekonomins paradigm, den plattformsbaserade delningsekonomins paradigm och användningen av delningssystem och plattformsbaserade utbyten av befintliga marknadsvaror behandlas alla i denna bok, som kommer att vara mycket meningsfull för studenter, marknadsförare och andra yrkesverksamma som är medvetna om och strävar efter hållbar tillväxt.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144139869
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 271 st

Denna bok syftar till att ge ekonomistudenter och marknadsförare en grundlig förståelse för hållbarhetsfrågor. Den använder aktuella fall och användbara konceptualiseringar från den senaste forskningen för att ge en verktygslåda som hjälper läsaren att förstå hur man levererar värde till dagens konsumenter, samtidigt som man tar hänsyn till framtida generationers välbefinnande.

Marketing & Sustainability tar upp viktiga frågor om hur (över)konsumtion, produktion, distribution och kommunikation, alla viktiga marknadsföringsaktiviteter, påverkar sociala och miljömässiga utmaningar i världen - såsom klimatförändringar och utarmning av naturresurser.

Servitization, dematerialisering av konsumtion, framväxten av den cirkulära ekonomins paradigm, den plattformsbaserade delningsekonomins paradigm och användningen av delningssystem och plattformsbaserade utbyten av befintliga marknadsvaror behandlas alla i denna bok, som kommer att vara mycket meningsfull för studenter, marknadsförare och andra yrkesverksamma som är medvetna om och strävar efter hållbar tillväxt.

Denna bok syftar till att ge ekonomistudenter och marknadsförare en grundlig förståelse för hållbarhetsfrågor. Den använder aktuella fall och användbara konceptualiseringar från den senaste forskningen för att ge en verktygslåda som hjälper läsaren att förstå hur man levererar värde till dagens konsumenter, samtidigt som man tar hänsyn till framtida generationers välbefinnande.

Marketing & Sustainability tar upp viktiga frågor om hur (över)konsumtion, produktion, distribution och kommunikation, alla viktiga marknadsföringsaktiviteter, påverkar sociala och miljömässiga utmaningar i världen - såsom klimatförändringar och utarmning av naturresurser.

Servitization, dematerialisering av konsumtion, framväxten av den cirkulära ekonomins paradigm, den plattformsbaserade delningsekonomins paradigm och användningen av delningssystem och plattformsbaserade utbyten av befintliga marknadsvaror behandlas alla i denna bok, som kommer att vara mycket meningsfull för studenter, marknadsförare och andra yrkesverksamma som är medvetna om och strävar efter hållbar tillväxt.

Begagnad bok
235 kr406 krSpara 171 kr (43%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
235 kr406 krSpara 171 kr (43%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar