Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society Upplaga 1
Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.
Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring.
Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.
Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.
Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring.
Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.