Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society; Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér; 2020
Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society; Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér; 2020

Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society Upplaga 1

av Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér

4.8 (23)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2020
  • ISBN: 9789144137506
  • Sidor: 299 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.

Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring. 

Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society (2020)

I februari 2020 släpptes boken Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society skriven av Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 299 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society på Studentapan och spara uppåt 37% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society (Upplaga 1)

Harvard

Hartmann, B. J., Östberg, J., Parment, A. & Solér, C. (2020). Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Hartmann, Benjamin Julien, Östberg, Jacob, Parment, Anders & Solér, Cecilia, Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2020).

APA

Hartmann, B. J., Östberg, J., Parment, A., & Solér, C. (2020). Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Hartmann BJ, Östberg J, Parment A, Solér C. Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2020.

Köp boken

239 kr
379 kr