Marknadsföring : modeller och principer; Carl Gezelius, Per Wildenstam, Henrik Uggla; 2016
Marknadsföring : modeller och principer; Carl Gezelius, Per Wildenstam, Henrik Uggla; 2016

Marknadsföring : modeller och principer Upplaga 3

av Carl Gezelius, Per Wildenstam, Henrik Uggla

5.0 (2)

  • Upplaga: 3e upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789152334072
  • Sidor: 486 st
  • Förlag: Sanoma Utbildning
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden. Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har tillkommit. Boken innehåller även nytt material om varumärken, t.ex. extra material om varumärkesidentitet, varumärkeslivscykeln och varumärkesplattformen. Även nya texter om behovssegmentering och positioneringsstrategier har lagts till. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.Kursdeltagare har ofta svårt att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna ligger inte på det språkliga planet, utan i det enkla faktu

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring : modeller och principer (2016)

2016 släpptes boken Marknadsföring : modeller och principer skriven av Carl Gezelius, Per Wildenstam, Henrik Uggla. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 486 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Sanoma Utbildning som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Marknadsföring : modeller och principer på Studentapan och spara pengar.

Finns i 6 upplagor

Referera till Marknadsföring : modeller och principer (Upplaga 3)

Harvard

Gezelius, C., Wildenstam, P. & Uggla, H. (2016). Marknadsföring : modeller och principer. 3:e uppl. Sanoma Utbildning.

Oxford

Gezelius, Carl, Wildenstam, Per & Uggla, Henrik, Marknadsföring : modeller och principer, 3 uppl. (Sanoma Utbildning, 2016).

APA

Gezelius, C., Wildenstam, P., & Uggla, H. (2016). Marknadsföring : modeller och principer (3:e uppl.). Sanoma Utbildning.

Vancouver

Gezelius C, Wildenstam P, Uggla H. Marknadsföring : modeller och principer. 3:e uppl. Sanoma Utbildning; 2016.

Alla upplagor

Köp boken

179 kr
735 kr