Management : att leda verksamheter och människor; Lars H. Bruzelius, Per-Hugo Skärvad; 2012
5+ säljare

Management : att leda verksamheter och människor Upplaga 1

av Lars H. Bruzelius, Per-Hugo Skärvad
Management handlar om att leda såväl verksamheter som människor. Ledning av verksamheter går ut på att utforma och genomföra mål, strategi, organisation och styrning på ett sådant sätt att verksamheten skapar värde för kunder och andra in-tressenter. Att leda människor handlar om att mobilisera lust, energi och engagemang hos de människor, som är verksamma i organisationen.

Det unika med denna bok är att den tar upp både ledning av verksamheter och ledning av människor. Den är förankrad i en klinisk forskningstradition och förenar ett praktiskt och ett teoretiskt perspektiv. Boken nöjer sig inte med teoretiska ramverk för att förstå en verksamhets affärsvillkor utan ger också idéer om hur verksamhetens affärsvillkor kan hanteras. Management, att leda verksamheter och människor innehåller många exempel från såväl svenska som utländska företag och andra organisationer.

Boken är lämplig för kurser i management, ledarskap, strategi och organisation vid universitet och högskolor men passar även för yrkesverksamma personer som är chefer/ledare eller är intresserade av ledningsfrågor. Den ingår i Studentlitteraturs nya serie introducerande böcker inom centrala företagsekonomiska områden.
Management handlar om att leda såväl verksamheter som människor. Ledning av verksamheter går ut på att utforma och genomföra mål, strategi, organisation och styrning på ett sådant sätt att verksamheten skapar värde för kunder och andra in-tressenter. Att leda människor handlar om att mobilisera lust, energi och engagemang hos de människor, som är verksamma i organisationen.

Det unika med denna bok är att den tar upp både ledning av verksamheter och ledning av människor. Den är förankrad i en klinisk forskningstradition och förenar ett praktiskt och ett teoretiskt perspektiv. Boken nöjer sig inte med teoretiska ramverk för att förstå en verksamhets affärsvillkor utan ger också idéer om hur verksamhetens affärsvillkor kan hanteras. Management, att leda verksamheter och människor innehåller många exempel från såväl svenska som utländska företag och andra organisationer.

Boken är lämplig för kurser i management, ledarskap, strategi och organisation vid universitet och högskolor men passar även för yrkesverksamma personer som är chefer/ledare eller är intresserade av ledningsfrågor. Den ingår i Studentlitteraturs nya serie introducerande böcker inom centrala företagsekonomiska områden.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144057781
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 327 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2018)
från 305 kr
Upplaga 1 (2012)
från 119 kr
Management handlar om att leda såväl verksamheter som människor. Ledning av verksamheter går ut på att utforma och genomföra mål, strategi, organisation och styrning på ett sådant sätt att verksamheten skapar värde för kunder och andra in-tressenter. Att leda människor handlar om att mobilisera lust, energi och engagemang hos de människor, som är verksamma i organisationen.

Det unika med denna bok är att den tar upp både ledning av verksamheter och ledning av människor. Den är förankrad i en klinisk forskningstradition och förenar ett praktiskt och ett teoretiskt perspektiv. Boken nöjer sig inte med teoretiska ramverk för att förstå en verksamhets affärsvillkor utan ger också idéer om hur verksamhetens affärsvillkor kan hanteras. Management, att leda verksamheter och människor innehåller många exempel från såväl svenska som utländska företag och andra organisationer.

Boken är lämplig för kurser i management, ledarskap, strategi och organisation vid universitet och högskolor men passar även för yrkesverksamma personer som är chefer/ledare eller är intresserade av ledningsfrågor. Den ingår i Studentlitteraturs nya serie introducerande böcker inom centrala företagsekonomiska områden.
Management handlar om att leda såväl verksamheter som människor. Ledning av verksamheter går ut på att utforma och genomföra mål, strategi, organisation och styrning på ett sådant sätt att verksamheten skapar värde för kunder och andra in-tressenter. Att leda människor handlar om att mobilisera lust, energi och engagemang hos de människor, som är verksamma i organisationen.

Det unika med denna bok är att den tar upp både ledning av verksamheter och ledning av människor. Den är förankrad i en klinisk forskningstradition och förenar ett praktiskt och ett teoretiskt perspektiv. Boken nöjer sig inte med teoretiska ramverk för att förstå en verksamhets affärsvillkor utan ger också idéer om hur verksamhetens affärsvillkor kan hanteras. Management, att leda verksamheter och människor innehåller många exempel från såväl svenska som utländska företag och andra organisationer.

Boken är lämplig för kurser i management, ledarskap, strategi och organisation vid universitet och högskolor men passar även för yrkesverksamma personer som är chefer/ledare eller är intresserade av ledningsfrågor. Den ingår i Studentlitteraturs nya serie introducerande böcker inom centrala företagsekonomiska områden.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar