Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2008
Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2008

Den svenska marknadsföringslagstiftningen Upplaga 14

av Carl Anders Svensson

  • Upplaga: 14e upplagan
  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789144053790
  • Sidor: 285 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring. Läs mer om boken på studentlitteratur.se

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2008)

I september 2008 släpptes boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen skriven av Carl Anders Svensson. Det är den 14e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 285 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Den svenska marknadsföringslagstiftningen (Upplaga 14)

Harvard

Svensson, C. A. (2008). Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 14:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Svensson, Carl Anders, Den svenska marknadsföringslagstiftningen, 14 uppl. (Studentlitteratur AB, 2008).

APA

Svensson, C. A. (2008). Den svenska marknadsföringslagstiftningen (14:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Svensson CA. Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 14:e uppl. Studentlitteratur AB; 2008.

Alla upplagor

Köp boken

100 kr
453 kr