Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2004
Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2004

Den svenska marknadsföringslagstiftningen Upplaga 13

av Carl Anders Svensson

4.0 (1)

  • Upplaga: 13e upplagan
  • Utgiven: 2004
  • ISBN: 9789144037189
  • Sidor: 211 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam. Läs mer om boken på studentlitteratur.se

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2004)

I augusti 2004 släpptes boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen skriven av Carl Anders Svensson. Det är den 13e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 211 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Den svenska marknadsföringslagstiftningen (Upplaga 13)

Harvard

Svensson, C. A. (2004). Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 13:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Svensson, Carl Anders, Den svenska marknadsföringslagstiftningen, 13 uppl. (Studentlitteratur AB, 2004).

APA

Svensson, C. A. (2004). Den svenska marknadsföringslagstiftningen (13:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Svensson CA. Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 13:e uppl. Studentlitteratur AB; 2004.

Alla upplagor

Köp boken

99 kr
453 kr