Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2013
Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2013

Den svenska marknadsföringslagstiftningen Upplaga 16

av Carl Anders Svensson

4.0 (2)

  • Upplaga: 16e upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789144082493
  • Sidor: 388 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen. Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag. Sextonde upplagan

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2013)

I mars 2013 släpptes boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen skriven av Carl Anders Svensson. Det är den 16e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 388 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Den svenska marknadsföringslagstiftningen (Upplaga 16)

Harvard

Svensson, C. A. (2013). Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 16:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Svensson, Carl Anders, Den svenska marknadsföringslagstiftningen, 16 uppl. (Studentlitteratur AB, 2013).

APA

Svensson, C. A. (2013). Den svenska marknadsföringslagstiftningen (16:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Svensson CA. Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 16:e uppl. Studentlitteratur AB; 2013.

Alla upplagor

Köp boken

75 kr
453 kr