Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2019
Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2019

Den svenska marknadsföringslagstiftningen Upplaga 18

av Carl Anders Svensson

4.9 (15)

  • Upplaga: 18e upplagan
  • Utgiven: 2019
  • ISBN: 9789144128597
  • Sidor: 260 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsförings­lagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess prak­tiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknads­överdomstolen (inom Svea hovrätt). Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2019)

I mars 2019 släpptes boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen skriven av Carl Anders Svensson. Det är den 18e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 260 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen på Studentapan och spara uppåt 63% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Den svenska marknadsföringslagstiftningen (Upplaga 18)

Harvard

Svensson, C. A. (2019). Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 18:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Svensson, Carl Anders, Den svenska marknadsföringslagstiftningen, 18 uppl. (Studentlitteratur AB, 2019).

APA

Svensson, C. A. (2019). Den svenska marknadsföringslagstiftningen (18:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Svensson CA. Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 18:e uppl. Studentlitteratur AB; 2019.

Alla upplagor

Köp boken

155 kr
423 kr