Entreprenörskapets rötter; Hans Landström; 2005
spara 46%
5+ säljare

Entreprenörskapets rötter Upplaga 3

av Hans Landström
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär.

Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär.

Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144044170
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 159 st
3 upplagor
Upplaga 2 (2000)
från 95 kr
Upplaga 1 (1999)
från 195 kr
Upplaga 3 (2005)
från 179 kr
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär.

Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär.

Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Begagnad bok
179 kr330 krSpara 151 kr (46%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr330 krSpara 151 kr (46%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar