Att utreda forska och rapportera; Lars Torsten Eriksson, Finn Weidersheim-Paul; 2011
5+ säljare

Att utreda forska och rapportera Upplaga 9

av Lars Torsten Eriksson, Finn Weidersheim-Paul
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.
Upplaga: 9e upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789147096831
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 190 st
9 upplagor
Upplaga 10 (2014)
från 535 kr
Upplaga 8 (2006)
från 119 kr
Upplaga 7 (2001)
från 139 kr
Upplaga 6 (1999)
från 100 kr
Visa alla upplagor
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.
HUR GENOMFÖR JAG EN UNDERSÖKNING SOM BLIR VÄL GODKÄND?
Den här upplagan av denna klassiska metodbok utgår från användningen av de allt effektivare IKT-programmen och de stora datamängder som finns i databaser och register.

Läs mer
Informations- och kommunikationsteknologin (IKT) har öppnat helt nya möjligheter för studenter att utvecklas i sitt utrednings- och forskningsarbete. Enbart med en smarttelefon finns omedelbar tillgång till gigantiska datamängder (s.k. big data).
Boken ger de senaste svaren på frågor som Hur genomför jag intressanta, begripliga och trovärdiga undersökningar? Hur söker jag effektivt ny information? Vilka för- och nackdelar har olika utredningsmetoder? Och inte minst: Hur presenterar jag mina kreativa och kritiska förslag till problemlösning?
Att utreda, forska och rapportera är i första hand skriven för högskolestuderande. Boken presenterar flera nya modeller för den som vill ha en hållbar handledning under olika delar av utrednings- eller forskningsprocessen. Examensarbetet är ”kronan på verket” vid högskolestudier, eftersom det tydligt visar den studerandes förmåga att självständigt hantera och reflektera över ett mer omfattande material. Den kunskapen är nödvändig för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden.

Om författarna
Författare är professor Lars Torsten Eriksson och docent Finn Wiedersheim-Paul, båda med omfattande erfarenhet av utredning, forskning och handledning. De har varit verksamma vid ett flertal olika lärosäten både i Sverige och utomlands, bland annat i USA, Vietnam, Indien och Australien.
Begagnad bok
175 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
175 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar