Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... Upplaga 10
Den tionde upplagan är här med uppdaterat och utvecklat verbalt och visuellt material. Tre områden har nu en mer framskjuten plats genom fylligare presentation. Ett är den nya journalistiken som fått delvis ny inriktning och nya plattformar främst i de sociala medierna. Ett annat behandlar den genreupplösning som växer fram i medielandskapet. Gränser mellan exempelvis journalistik och reklam har till och från och delvis suddats ut med ett nytt medieuttryck som följd. Ett tredje område berör kommunikatörernas etik och ansvar som givetvis funnits med i tidigare upplagor men nu utökats. I övrigt ges insikter i det dramaturgiska berättandet, i de olika rollerna på de aktuella arbetsplatserna, i det strategiska arbetet som föregår budskapsutformningen, i hur vi alla i egenskap av allmänhet eller målgrupp påverkas av texterna, bilderna, formerna, färgerna och i hur de kreativt och relevant ska ges form och innehåll, i hur ett företag långsiktigt bör profilera sig samt i ett kapitel som kan stadga upp en ofta förbisedd verksamhet att få texter och bilder att samspela på ett lockande sätt. Där har ni läsare EVK10 (som den ofta kallas) inte utan stolthet från oss som producerat. Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Upplaga: 10e upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789173317665
Förlag: Carlsson
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 323 st
9 upplagor
Upplaga 12 (2021)
från 359 krUpplaga 11 (2017)
från 279 krUpplaga 9 (2015)
från 179 krUpplaga 8 (2012)
från 115 krVisa alla upplagor
Den tionde upplagan är här med uppdaterat och utvecklat verbalt och visuellt material. Tre områden har nu en mer framskjuten plats genom fylligare presentation. Ett är den nya journalistiken som fått delvis ny inriktning och nya plattformar främst i de sociala medierna. Ett annat behandlar den genreupplösning som växer fram i medielandskapet. Gränser mellan exempelvis journalistik och reklam har till och från och delvis suddats ut med ett nytt medieuttryck som följd. Ett tredje område berör kommunikatörernas etik och ansvar som givetvis funnits med i tidigare upplagor men nu utökats. I övrigt ges insikter i det dramaturgiska berättandet, i de olika rollerna på de aktuella arbetsplatserna, i det strategiska arbetet som föregår budskapsutformningen, i hur vi alla i egenskap av allmänhet eller målgrupp påverkas av texterna, bilderna, formerna, färgerna och i hur de kreativt och relevant ska ges form och innehåll, i hur ett företag långsiktigt bör profilera sig samt i ett kapitel som kan stadga upp en ofta förbisedd verksamhet att få texter och bilder att samspela på ett lockande sätt. Där har ni läsare EVK10 (som den ofta kallas) inte utan stolthet från oss som producerat. Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.