Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ...; Bo Bergström; 2016
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ...; Bo Bergström; 2016

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... Upplaga 10

av Bo Bergström

5.0 (5)

  • Upplaga: 10e upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789173317665
  • Sidor: 323 st
  • Förlag: Carlsson
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den tionde upplagan är här med uppdaterat och utvecklat verbalt och visuellt material. Tre områden har nu en mer framskjuten plats genom fylligare presentation. Ett är den nya journalistiken som fått delvis ny inriktning och nya plattformar främst i de sociala medierna. Ett annat behandlar den genreupplösning som växer fram i medielandskapet. Gränser mellan exempelvis journalistik och reklam har till och från och delvis suddats ut med ett nytt medieuttryck som följd. Ett tredje område berör kommunikatörernas etik och ansvar som givetvis funnits med i tidigare upplagor men nu utökats. I övrigt ges insikter i det dramaturgiska berättandet, i de olika rollerna på de aktuella arbetsplatserna, i det strategiska arbetet som föregår budskapsutformningen, i hur vi alla i egenskap av allmänhet eller målgrupp påverkas av texterna, bilderna, formerna, färgerna och i hur de kreativt och relevant ska ges form och innehåll, i hur ett företag långsiktigt bör profilera sig samt i ett kapitel som kan stadga upp en ofta förbisedd verksamhet att få texter och bilder att samspela på ett lockande sätt. Där har ni läsare EVK10 (som den ofta kallas) inte utan stolthet från oss som producerat. Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... (2016)

I januari 2016 släpptes boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... skriven av Bo Bergström. Det är den 10e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 323 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Carlsson som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... på Studentapan och spara pengar.

Finns i 12 upplagor

Upplaga 12, Upplaga 11, Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... (Upplaga 10)

Harvard

Bergström, B. (2016). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... 10:e uppl. Carlsson.

Oxford

Bergström, Bo, Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ..., 10 uppl. (Carlsson, 2016).

APA

Bergström, B. (2016). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... (10:e uppl.). Carlsson.

Vancouver

Bergström B. Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information ... 10:e uppl. Carlsson; 2016.

Alla upplagor

Köp boken

229 kr
441 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!