Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur; Bo Bergström; 2012
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur; Bo Bergström; 2012

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur Upplaga 8

av Bo Bergström

5.0 (3)

  • Upplaga: 8e upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789173315074
  • Sidor: 319 st
  • Förlag: Carlsson
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den? Ja, den finns. I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i: Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild. Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation. Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur (2012)

I augusti 2012 släpptes boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur skriven av Bo Bergström. Det är den 8e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 319 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Carlsson som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur på Studentapan och spara pengar.

Finns i 12 upplagor

Upplaga 12, Upplaga 11, Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur (Upplaga 8)

Harvard

Bergström, B. (2012). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur. 8:e uppl. Carlsson.

Oxford

Bergström, Bo, Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur, 8 uppl. (Carlsson, 2012).

APA

Bergström, B. (2012). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur (8:e uppl.). Carlsson.

Vancouver

Bergström B. Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur. 8:e uppl. Carlsson; 2012.

Alla upplagor

Köp boken

95 kr
441 kr