Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur; Bo Bergström; 2007
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur; Bo Bergström; 2007

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur Upplaga 6

av Bo Bergström

4.5 (2)

  • Upplaga: 6e upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9789173310703
  • Sidor: 315 st
  • Förlag: Carlsson
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma. Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden? Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (2007)

I augusti 2007 släpptes boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur skriven av Bo Bergström. Det är den 6e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 315 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Carlsson som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur på Studentapan och spara pengar.

Finns i 12 upplagor

Upplaga 12, Upplaga 11, Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (Upplaga 6)

Harvard

Bergström, B. (2007). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. 6:e uppl. Carlsson.

Oxford

Bergström, Bo, Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur, 6 uppl. (Carlsson, 2007).

APA

Bergström, B. (2007). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (6:e uppl.). Carlsson.

Vancouver

Bergström B. Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. 6:e uppl. Carlsson; 2007.

Alla upplagor

Köp boken

169 kr
441 kr