Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur; Bo Bergström; 2009
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur; Bo Bergström; 2009

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur Upplaga 7

av Bo Bergström

4.7 (3)

  • Upplaga: 7e upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789173312387
  • Sidor: 315 st
  • Förlag: Carlsson
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild. Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet. Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version. Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (2009)

I mars 2009 släpptes boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur skriven av Bo Bergström. Det är den 7e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 315 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Carlsson som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur på Studentapan och spara pengar.

Finns i 12 upplagor

Upplaga 12, Upplaga 11, Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (Upplaga 7)

Harvard

Bergström, B. (2009). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. 7:e uppl. Carlsson.

Oxford

Bergström, Bo, Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur, 7 uppl. (Carlsson, 2009).

APA

Bergström, B. (2009). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (7:e uppl.). Carlsson.

Vancouver

Bergström B. Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. 7:e uppl. Carlsson; 2009.

Alla upplagor

Köp boken

115 kr
441 kr