Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur; Bo Bergström; 2021
spara 19%
3 säljare

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur Upplaga 12

av Bo Bergström

"Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur", skriven av Bo Bergström, är nu tillgänglig i sin tolfte och mest aktuella upplaga.

Det är svårt att föreställa sig en värld utan bilder, filmer, texter, former och färger. Ännu svårare är det att ignorera de meddelanden som dessa element överför. Bergströms bok, som fungerar både som en fackbok och lärobok, ger en omfattande inblick i den visuella sfären för både yrkesverksamma kommunikatörer och studenter som kliver in i den. Den är relevant oavsett om du är verksam inom nyhetsrapportering, reklam eller informationsspridning.

Boken belyser inte bara den visuella världen, utan också effekterna av olika kommunikativa insatser. Ibland träffar artiklar och affischer i hjärtat av mottagaren, men inte alltid. Så vad är det som avgör utfallet? Femton kapitel svarar på denna fråga genom att erbjuda teori, praktiska tillämpningar, exempel och framför allt inspiration.


---------------------------------


Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson


"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt


"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia


Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist


"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström


"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström

"Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur", skriven av Bo Bergström, är nu tillgänglig i sin tolfte och mest aktuella upplaga.

Det är svårt att föreställa sig en värld utan bilder, filmer, texter, former och färger. Ännu svårare är det att ignorera de meddelanden som dessa element överför. Bergströms bok, som fungerar både som en fackbok och lärobok, ger en omfattande inblick i den visuella sfären för både yrkesverksamma kommunikatörer och studenter som kliver in i den. Den är relevant oavsett om du är verksam inom nyhetsrapportering, reklam eller informationsspridning.

Boken belyser inte bara den visuella världen, utan också effekterna av olika kommunikativa insatser. Ibland träffar artiklar och affischer i hjärtat av mottagaren, men inte alltid. Så vad är det som avgör utfallet? Femton kapitel svarar på denna fråga genom att erbjuda teori, praktiska tillämpningar, exempel och framför allt inspiration.


---------------------------------


Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson


"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt


"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia


Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist


"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström


"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström

Upplaga: 12e upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789189063693
Förlag: Carlsson
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 267 st
9 upplagor
Upplaga 11 (2017)
från 279 kr
Upplaga 10 (2016)
Tillfälligt slut
Upplaga 9 (2015)
från 179 kr
Upplaga 8 (2012)
från 115 kr
Visa alla upplagor

"Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur", skriven av Bo Bergström, är nu tillgänglig i sin tolfte och mest aktuella upplaga.

Det är svårt att föreställa sig en värld utan bilder, filmer, texter, former och färger. Ännu svårare är det att ignorera de meddelanden som dessa element överför. Bergströms bok, som fungerar både som en fackbok och lärobok, ger en omfattande inblick i den visuella sfären för både yrkesverksamma kommunikatörer och studenter som kliver in i den. Den är relevant oavsett om du är verksam inom nyhetsrapportering, reklam eller informationsspridning.

Boken belyser inte bara den visuella världen, utan också effekterna av olika kommunikativa insatser. Ibland träffar artiklar och affischer i hjärtat av mottagaren, men inte alltid. Så vad är det som avgör utfallet? Femton kapitel svarar på denna fråga genom att erbjuda teori, praktiska tillämpningar, exempel och framför allt inspiration.


---------------------------------


Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson


"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt


"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia


Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist


"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström


"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström

"Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur", skriven av Bo Bergström, är nu tillgänglig i sin tolfte och mest aktuella upplaga.

Det är svårt att föreställa sig en värld utan bilder, filmer, texter, former och färger. Ännu svårare är det att ignorera de meddelanden som dessa element överför. Bergströms bok, som fungerar både som en fackbok och lärobok, ger en omfattande inblick i den visuella sfären för både yrkesverksamma kommunikatörer och studenter som kliver in i den. Den är relevant oavsett om du är verksam inom nyhetsrapportering, reklam eller informationsspridning.

Boken belyser inte bara den visuella världen, utan också effekterna av olika kommunikativa insatser. Ibland träffar artiklar och affischer i hjärtat av mottagaren, men inte alltid. Så vad är det som avgör utfallet? Femton kapitel svarar på denna fråga genom att erbjuda teori, praktiska tillämpningar, exempel och framför allt inspiration.


---------------------------------


Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson


"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt


"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia


Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist


"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström


"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström

Begagnad bok
359 kr441 krSpara 82 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
359 kr441 krSpara 82 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar