Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I december 2008 släpptes boken Genus, medier och masskultur skriven av Linda Fagerström, Maria Nilson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 172 sidor. Förlaget bakom boken är Gleerups Utbildning AB som har sitt säte i Malmö.
Köp boken Genus, medier och masskultur på Studentapan och spara uppåt 46% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 17 recensioner från verifierade användare
4.8 (17)
17 recensioner
Alva
Jönköping
Bra och informativ
Evelina
Norrahammar
En intressant bok, lätta att läsa och förstå. Enda minus är att den är från 2008.
Sonia
Falköping
Boken erbjuder en skarp analys av hur könsstereotyper och maktstrukturer reproduceras i dagens medier. Genom exempel från reklam, tv och dataspel belyser författarna hur genus samverkar med faktorer som klass och etnicitet. Boken fungerar som en utmärkt i
Zafina
Umeå
Väldigt informativ, intressant och lättläslig bok som ger en grundläggande förståelse och information om genus i medier
Elin
Gävle
Mycket bra och lättläst bok som ger en bra grund för förståelsen av genus i medier. Perfekt för medie och kommunikationsvetenskap
Ella
Ekerö
Mycket bra och lättläst bok som ger en bra grund för förståelsen av genus i medier.