Mediesamhället; Peter Berglez, Ulrika Olausson; 2009
Mediesamhället; Peter Berglez, Ulrika Olausson; 2009

Mediesamhället Upplaga 1

av Peter Berglez, Ulrika Olausson

4.8 (20)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789144049038
  • Sidor: 267 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Mediesamhället (2009)

I februari 2009 släpptes boken Mediesamhället skriven av Peter Berglez, Ulrika Olausson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 267 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Mediesamhället på Studentapan och spara pengar.

Referera till Mediesamhället (Upplaga 1)

Harvard

Berglez, P. & Olausson, U. (2009). Mediesamhället. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Berglez, Peter & Olausson, Ulrika, Mediesamhället, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2009).

APA

Berglez, P., & Olausson, U. (2009). Mediesamhället (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Berglez P, Olausson U. Mediesamhället. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2009.

Köp boken

209 kr