Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens; Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson; 2018
Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens; Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson; 2018

Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens Upplaga 1

av Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson

4.7 (33)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2018
  • ISBN: 9789147113354
  • Sidor: 314 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Det svenska medielandskapet redovisar och diskuterar olika mediers villkor och ger perspektiv på såväl historien som dagsläget och framtiden. Läs mer Boken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapet. Under många år hette boken Massmedier – med olika underrubriker. Men att tala om massmedier speglar inte dagens medielandskap där de sociala medierna är en självklar del i medielandskapet. Boken har därför omarbetats, breddats och bytt titel. Digitaliseringen har fått ett betydligt större utrymme i samtliga kapitel. Det gäller inte minst i de helt nyskrivna kapitel som handlar om dagens situation för dagspress, radio och tv. I denna andra upplaga är kapitlen om dagspressen respektive radio och tv helt omskrivna. Övriga kapitel är genomgående uppdaterade. Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet. Om författarna Lennart Weibull, f. 1946, är professor emeritus i massmedieforskning, Göteborgs universitet. Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet, Sundsvall.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens (2018)

I januari 2018 släpptes boken Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens skriven av Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 314 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens (Upplaga 1)

Harvard

Weibull, L., Wadbring, I. & Ohlsson, J. (2018). Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Weibull, Lennart, Wadbring, Ingela & Ohlsson, Jonas, Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens, 1 uppl. (Liber, 2018).

APA

Weibull, L., Wadbring, I., & Ohlsson, J. (2018). Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Weibull L, Wadbring I, Ohlsson J. Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens. 1:a uppl. Liber; 2018.

Köp boken

125 kr
465 kr