Interkulturella frågeställningar har blivit centralt inom utbildning och pedagogik, där frågor kring mångkulturalitet och hantering av likheter och olikheter står i fokus. "Interkulturella perspektiv", i sin reviderade andra upplaga, introducerar läsaren till moderna teoretiska perspektiv och de senaste forskningsrönen på området. Boken utforskar hur vi uppfattar och skapar likheter och olikheter, samt hur vi kan kultivera en förmåga att lära oss från de olikheter som existerar inom oss själva och andra. Detta interkulturella synsätt är avgörande för att kunna navigera och förstå den globaliserade och mångkulturella värld vi nu lever i, särskilt inom pedagogik.
Boken är primärt tänkt som kurslitteratur för lärar- och pedagogikutbildningar på universitets- och högskolenivå. Den är även utmärkt för fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare. Dessutom rekommenderas den för alla som vill fördjupa sig i postmoderna pedagogiska diskussioner inom mångkulturella lärande omgivningar.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I augusti 2016 släpptes boken Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer skriven av Hans Lorentz, Bosse Bergstedt. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 281 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.
Köp boken Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer på Studentapan och spara uppåt 33% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 5 recensioner från verifierade användare
4.6 (5)
5 recensioner
Lina
Falkenberg
Boken ingick i kurslitteraturen för Specialpedagogprogrammet i Växjö.
Denice
Vällingby
Intressant läsning för förskollärare
Cecilia
Gävle
Mycket bra bok
Lisa
Trollhättan
Särskilt viktig idag.
Karoline
Trångsund
Otroligt bra bok som jag använde som referens i mitt arbete när jag läste kursen: Handledning av lärarstudenter, interkulturella perspektiv 7,5hp