Kriskommunikation; Orla Vigsø; 2016
spara 37%
5+ säljare

Kriskommunikation Upplaga 1

av Orla Vigsø
Kriser tar stor plats i medierna och kan handla om allt från naturkatastrofer till politiker eller verksamheter som rätt eller orätt råkar i blåsväder. Den här boken handlar om organisationer i kris och hur kommunikationen sker i dessa situationer – vem kommunicerar, hur och varför?
Boken är en introduktion till hur forskningen förstår och undersöker kriser och kriskommunikation. Målet för denna forskning är att bidra till en bättre förståelse av kommunikationssituationen och vad som påverkar den, hur kommunikationen tolkas och konsekvenserna för samhället.
Kriskommunikation är främst avsedd för studenter i medie- och kommunikationsämnen, men är också intressant för yrkesverksamma som önskar en kort introduktion till området kriskommunikation.
Kriser tar stor plats i medierna och kan handla om allt från naturkatastrofer till politiker eller verksamheter som rätt eller orätt råkar i blåsväder. Den här boken handlar om organisationer i kris och hur kommunikationen sker i dessa situationer – vem kommunicerar, hur och varför?
Boken är en introduktion till hur forskningen förstår och undersöker kriser och kriskommunikation. Målet för denna forskning är att bidra till en bättre förståelse av kommunikationssituationen och vad som påverkar den, hur kommunikationen tolkas och konsekvenserna för samhället.
Kriskommunikation är främst avsedd för studenter i medie- och kommunikationsämnen, men är också intressant för yrkesverksamma som önskar en kort introduktion till området kriskommunikation.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144114101
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 131 st
Kriser tar stor plats i medierna och kan handla om allt från naturkatastrofer till politiker eller verksamheter som rätt eller orätt råkar i blåsväder. Den här boken handlar om organisationer i kris och hur kommunikationen sker i dessa situationer – vem kommunicerar, hur och varför?
Boken är en introduktion till hur forskningen förstår och undersöker kriser och kriskommunikation. Målet för denna forskning är att bidra till en bättre förståelse av kommunikationssituationen och vad som påverkar den, hur kommunikationen tolkas och konsekvenserna för samhället.
Kriskommunikation är främst avsedd för studenter i medie- och kommunikationsämnen, men är också intressant för yrkesverksamma som önskar en kort introduktion till området kriskommunikation.
Kriser tar stor plats i medierna och kan handla om allt från naturkatastrofer till politiker eller verksamheter som rätt eller orätt råkar i blåsväder. Den här boken handlar om organisationer i kris och hur kommunikationen sker i dessa situationer – vem kommunicerar, hur och varför?
Boken är en introduktion till hur forskningen förstår och undersöker kriser och kriskommunikation. Målet för denna forskning är att bidra till en bättre förståelse av kommunikationssituationen och vad som påverkar den, hur kommunikationen tolkas och konsekvenserna för samhället.
Kriskommunikation är främst avsedd för studenter i medie- och kommunikationsämnen, men är också intressant för yrkesverksamma som önskar en kort introduktion till området kriskommunikation.
Begagnad bok
199 kr314 krSpara 115 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr314 krSpara 115 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar