Företagsstrategiska perspektiv; Lars Bengtsson, Per-Hugo Skärvad; 2011
5+ säljare

Företagsstrategiska perspektiv Upplaga 4

av Lars Bengtsson, Per-Hugo Skärvad
Denna bok handlar om företagsstrategiska perspektiv (skolor) och de synsätt, tankemodeller, angreppsmetoder och verktyg som kännetecknar dessa perspektiv. Fokus i framställningen ligger på de företagsstrategiska perspektiv som har haft stor genomslagskraft i svenska företag. Boken tar upp viktiga och uppmärksammade aspekter av de olika skolorna, men också den kritik som är möjlig att rikta mot dessa. Boken ger en aktuell och relevant beskrivning, inte bara av de historiska utvecklingslinjerna utan också av de strategiska frontlinjerna. I ett avslutande kapitel behandlas den företagsstrategiska perspektivutvecklingsprocessen. Vad beror de olika skolornas genomslagskraft på? Kan man skönja några brytpunkter i de företagsstrategiska perspektivens utveckling? Vilket är det grundläggande mönstret vad beträffar utvecklingen av det företagsstrategiska tänkandet (och av handlandet), såväl i praktik som i teori? Den fjärde upplagan innehåller två helt nya kapitel om innovationsbaserade strategier, ett tema som ökat starkt de senaste åren inom den företagsstrategiska forskningen och praktiken. I övrigt har boken uppdaterats och förnyats särskilt vad gäller avsnitten om service-, resursbaserade och digitala strategier.
Denna bok handlar om företagsstrategiska perspektiv (skolor) och de synsätt, tankemodeller, angreppsmetoder och verktyg som kännetecknar dessa perspektiv. Fokus i framställningen ligger på de företagsstrategiska perspektiv som har haft stor genomslagskraft i svenska företag. Boken tar upp viktiga och uppmärksammade aspekter av de olika skolorna, men också den kritik som är möjlig att rikta mot dessa. Boken ger en aktuell och relevant beskrivning, inte bara av de historiska utvecklingslinjerna utan också av de strategiska frontlinjerna. I ett avslutande kapitel behandlas den företagsstrategiska perspektivutvecklingsprocessen. Vad beror de olika skolornas genomslagskraft på? Kan man skönja några brytpunkter i de företagsstrategiska perspektivens utveckling? Vilket är det grundläggande mönstret vad beträffar utvecklingen av det företagsstrategiska tänkandet (och av handlandet), såväl i praktik som i teori? Den fjärde upplagan innehåller två helt nya kapitel om innovationsbaserade strategier, ett tema som ökat starkt de senaste åren inom den företagsstrategiska forskningen och praktiken. I övrigt har boken uppdaterats och förnyats särskilt vad gäller avsnitten om service-, resursbaserade och digitala strategier.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144060088
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 304 st
4 upplagor
Upplaga 3 (2001)
från 115 kr
Upplaga 2 (1991)
Tillfälligt slut
Upplaga 1 (1988)
Tillfälligt slut
Upplaga 4 (2011)
från 269 kr
Denna bok handlar om företagsstrategiska perspektiv (skolor) och de synsätt, tankemodeller, angreppsmetoder och verktyg som kännetecknar dessa perspektiv. Fokus i framställningen ligger på de företagsstrategiska perspektiv som har haft stor genomslagskraft i svenska företag. Boken tar upp viktiga och uppmärksammade aspekter av de olika skolorna, men också den kritik som är möjlig att rikta mot dessa. Boken ger en aktuell och relevant beskrivning, inte bara av de historiska utvecklingslinjerna utan också av de strategiska frontlinjerna. I ett avslutande kapitel behandlas den företagsstrategiska perspektivutvecklingsprocessen. Vad beror de olika skolornas genomslagskraft på? Kan man skönja några brytpunkter i de företagsstrategiska perspektivens utveckling? Vilket är det grundläggande mönstret vad beträffar utvecklingen av det företagsstrategiska tänkandet (och av handlandet), såväl i praktik som i teori? Den fjärde upplagan innehåller två helt nya kapitel om innovationsbaserade strategier, ett tema som ökat starkt de senaste åren inom den företagsstrategiska forskningen och praktiken. I övrigt har boken uppdaterats och förnyats särskilt vad gäller avsnitten om service-, resursbaserade och digitala strategier.
Denna bok handlar om företagsstrategiska perspektiv (skolor) och de synsätt, tankemodeller, angreppsmetoder och verktyg som kännetecknar dessa perspektiv. Fokus i framställningen ligger på de företagsstrategiska perspektiv som har haft stor genomslagskraft i svenska företag. Boken tar upp viktiga och uppmärksammade aspekter av de olika skolorna, men också den kritik som är möjlig att rikta mot dessa. Boken ger en aktuell och relevant beskrivning, inte bara av de historiska utvecklingslinjerna utan också av de strategiska frontlinjerna. I ett avslutande kapitel behandlas den företagsstrategiska perspektivutvecklingsprocessen. Vad beror de olika skolornas genomslagskraft på? Kan man skönja några brytpunkter i de företagsstrategiska perspektivens utveckling? Vilket är det grundläggande mönstret vad beträffar utvecklingen av det företagsstrategiska tänkandet (och av handlandet), såväl i praktik som i teori? Den fjärde upplagan innehåller två helt nya kapitel om innovationsbaserade strategier, ett tema som ökat starkt de senaste åren inom den företagsstrategiska forskningen och praktiken. I övrigt har boken uppdaterats och förnyats särskilt vad gäller avsnitten om service-, resursbaserade och digitala strategier.
Begagnad bok
269 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
269 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar