Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur; Bo Bergström; 2021
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur; Bo Bergström; 2021

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur Upplaga 12

av Bo Bergström

4.9 (23)

  • Upplaga: 12e upplagan
  • Utgiven: 2021
  • ISBN: 9789189063693
  • Sidor: 267 st
  • Förlag: Carlsson
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

"Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur", skriven av Bo Bergström, är nu tillgänglig i sin tolfte och mest aktuella upplaga.

Det är svårt att föreställa sig en värld utan bilder, filmer, texter, former och färger. Ännu svårare är det att ignorera de meddelanden som dessa element överför. Bergströms bok, som fungerar både som en fackbok och lärobok, ger en omfattande inblick i den visuella sfären för både yrkesverksamma kommunikatörer och studenter som kliver in i den. Den är relevant oavsett om du är verksam inom nyhetsrapportering, reklam eller informationsspridning.

Boken belyser inte bara den visuella världen, utan också effekterna av olika kommunikativa insatser. Ibland träffar artiklar och affischer i hjärtat av mottagaren, men inte alltid. Så vad är det som avgör utfallet? Femton kapitel svarar på denna fråga genom att erbjuda teori, praktiska tillämpningar, exempel och framför allt inspiration.


---------------------------------


Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson


"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt


"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia


Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist


"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström


"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur (2021)

I april 2021 släpptes boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur skriven av Bo Bergström. Det är den 12e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 267 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Carlsson som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur på Studentapan och spara uppåt 20% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 12 upplagor

Upplaga 12, Upplaga 11, Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur (Upplaga 12)

Harvard

Bergström, B. (2021). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur. 12:e uppl. Carlsson.

Oxford

Bergström, Bo, Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur, 12 uppl. (Carlsson, 2021).

APA

Bergström, B. (2021). Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur (12:e uppl.). Carlsson.

Vancouver

Bergström B. Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur. 12:e uppl. Carlsson; 2021.

Alla upplagor

Köp boken

355 kr
441 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!