Reklam : strategiskt och kreativt
Den här boken handlar om reklamens mångfacetterade värld. Den diskuterar aktörer, marknadsstrategier och samarbeten inom reklam. Den tittar på idéer, budskap, bilder, texter och design, och undersöker deras samverkan, effekter och etiska överväganden. Bo Bergström, författaren, skriver om reklamens dubbla natur, både älskad och hatad, dess förmåga att locka och trötta, varumärkens påverkan, positionering, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog och visuell profilering.
Boken vänder sig till de som beställer reklam, de som utformar strategiska planer, skapar ord och bilder i reklambudskap, till studenter på universitet och högskolor, samt på reklam- och designskolor. Den är också till för konsumenter som både älskar och hatar reklam!
Bo Bergström är en skribent, utbildare, talare och kreativ direktör. Han har arbetat på flera framstående reklambyråer, har blivit belönad med flera priser, och har skrivit en rad böcker, varav några är ansedda som klassiker i ämnet, såsom "Bild & Budskap" och "Effektiv visuell kommunikation".
Den här boken handlar om reklamens mångfacetterade värld. Den diskuterar aktörer, marknadsstrategier och samarbeten inom reklam. Den tittar på idéer, budskap, bilder, texter och design, och undersöker deras samverkan, effekter och etiska överväganden. Bo Bergström, författaren, skriver om reklamens dubbla natur, både älskad och hatad, dess förmåga att locka och trötta, varumärkens påverkan, positionering, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog och visuell profilering.
Boken vänder sig till de som beställer reklam, de som utformar strategiska planer, skapar ord och bilder i reklambudskap, till studenter på universitet och högskolor, samt på reklam- och designskolor. Den är också till för konsumenter som både älskar och hatar reklam!
Bo Bergström är en skribent, utbildare, talare och kreativ direktör. Han har arbetat på flera framstående reklambyråer, har blivit belönad med flera priser, och har skrivit en rad böcker, varav några är ansedda som klassiker i ämnet, såsom "Bild & Budskap" och "Effektiv visuell kommunikation".