Den här boken handlar om reklamens mångfacetterade värld. Den diskuterar aktörer, marknadsstrategier och samarbeten inom reklam. Den tittar på idéer, budskap, bilder, texter och design, och undersöker deras samverkan, effekter och etiska överväganden. Bo Bergström, författaren, skriver om reklamens dubbla natur, både älskad och hatad, dess förmåga att locka och trötta, varumärkens påverkan, positionering, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog och visuell profilering.
Boken vänder sig till de som beställer reklam, de som utformar strategiska planer, skapar ord och bilder i reklambudskap, till studenter på universitet och högskolor, samt på reklam- och designskolor. Den är också till för konsumenter som både älskar och hatar reklam!
Bo Bergström är en skribent, utbildare, talare och kreativ direktör. Han har arbetat på flera framstående reklambyråer, har blivit belönad med flera priser, och har skrivit en rad böcker, varav några är ansedda som klassiker i ämnet, såsom "Bild & Budskap" och "Effektiv visuell kommunikation".
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I augusti 2014 släpptes boken Reklam : strategiskt och kreativt skriven av Bo Bergström. Den är skriven på svenska och består av 239 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Carlsson som har sitt säte i Stockholm.
Köp boken Reklam : strategiskt och kreativt på Studentapan och spara uppåt 18% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 2 recensioner från verifierade användare
4.5 (2)
2 recensioner
Elsa
Kalmar
Bra och intressant bok. Mycket bilder och bra exempel som hjälper en i tentaskrivandet.
Jennifer
Kalmar
Massor med information, själv tycker jag inte läsningen i denna bok flyter på så bra, känns lite hoppigt. Upptäckt att när det kommer till Bo B. så behövs inte senaste upplagan, är så lite som skiljer sig i hans böcker.