Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2023
Den svenska marknadsföringslagstiftningen; Carl Anders Svensson; 2023

Den svenska marknadsföringslagstiftningen Upplaga 19

av Carl Anders Svensson

  • Upplaga: 19e upplagan
  • Utgiven: 2023
  • ISBN: 9789144159249
  • Sidor: 342 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt skydd för konsumenterna. I centrum står marknadsföringslagen, konkurrens­lagen och produktsäkerhetslagen, men boken behandlar även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott. Vidare tas näringslivets etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen upp. Processrättsligt framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen, vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen. I boken finns ett stort antal rättsfall och etiska bedömningar refererade som kan användas som inspiration i kreativa diskussioner. I denna nittonde upplaga redogörs för den modernisering av konsument­rätten som skett under 2022. Regelverket har anpassats till den ökade digitaliseringen av marknadsföringen. Marknadsplatser online, konsument­recensioner och rankning av produkter är särskilt reglerade liksom pris­erbjudanden till konsument. Sanktionerna har gjorts effektivare och mer kännbara. En ny konsumentköplag har införts med utförliga civilrätts­liga regler. Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Den svenska marknadsföringslagstiftningen (2023)

I januari 2023 släpptes boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen skriven av Carl Anders Svensson. Det är den 19e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 342 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Den svenska marknadsföringslagstiftningen (Upplaga 19)

Harvard

Svensson, C. A. (2023). Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 19:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Svensson, Carl Anders, Den svenska marknadsföringslagstiftningen, 19 uppl. (Studentlitteratur AB, 2023).

APA

Svensson, C. A. (2023). Den svenska marknadsföringslagstiftningen (19:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Svensson CA. Den svenska marknadsföringslagstiftningen. 19:e uppl. Studentlitteratur AB; 2023.

Alla upplagor

Köp boken

489 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!