Lärande bedömning; Anders Jönsson; 2020
2 säljare

Lärande bedömning Upplaga 5

av Anders Jönsson
I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan användas som ett redskap för en allsidig kunskapsutveckling och för att stödja elevernas ansvar för det egna lärandet.

Boken försöker bland annat svara på följande frågor:

• Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
• Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
• Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
• Hur minskar man negativ påverkan från summativa bedömningar, som betyg och nationella prov?

I den femte upplagan av ”Lärande bedömning” har flera kapitel skrivits om och kompletterats med den senaste forskningen inom bedömning, vilket gör denna upplaga ännu tydligare och mer fokuserad än tidigare upplagor.

Anders Jönsson är professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad.
I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan användas som ett redskap för en allsidig kunskapsutveckling och för att stödja elevernas ansvar för det egna lärandet.

Boken försöker bland annat svara på följande frågor:

• Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
• Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
• Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
• Hur minskar man negativ påverkan från summativa bedömningar, som betyg och nationella prov?

I den femte upplagan av ”Lärande bedömning” har flera kapitel skrivits om och kompletterats med den senaste forskningen inom bedömning, vilket gör denna upplaga ännu tydligare och mer fokuserad än tidigare upplagor.

Anders Jönsson är professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789151104171
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
6 upplagor
Upplaga 6 (2023)
374 kr (endast ny)
Upplaga 4 (2017)
från 149 kr
Upplaga 3 (2013)
från 119 kr
Upplaga 2 (2011)
från 105 kr
Visa alla upplagor
I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan användas som ett redskap för en allsidig kunskapsutveckling och för att stödja elevernas ansvar för det egna lärandet.

Boken försöker bland annat svara på följande frågor:

• Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
• Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
• Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
• Hur minskar man negativ påverkan från summativa bedömningar, som betyg och nationella prov?

I den femte upplagan av ”Lärande bedömning” har flera kapitel skrivits om och kompletterats med den senaste forskningen inom bedömning, vilket gör denna upplaga ännu tydligare och mer fokuserad än tidigare upplagor.

Anders Jönsson är professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad.
I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan användas som ett redskap för en allsidig kunskapsutveckling och för att stödja elevernas ansvar för det egna lärandet.

Boken försöker bland annat svara på följande frågor:

• Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
• Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
• Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
• Hur minskar man negativ påverkan från summativa bedömningar, som betyg och nationella prov?

I den femte upplagan av ”Lärande bedömning” har flera kapitel skrivits om och kompletterats med den senaste forskningen inom bedömning, vilket gör denna upplaga ännu tydligare och mer fokuserad än tidigare upplagor.

Anders Jönsson är professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Begagnad bok
289 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
289 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar