Att anpassa undervisning : till individ och grupp i klassrummet; Anja Thorsten, Karin Forslund Frykedal, Sofia Boo; 2917
spara 17%
5+ säljare

Att anpassa undervisning : till individ och grupp i klassrummet Upplaga 1

av Anja Thorsten, Karin Forslund Frykedal, Sofia Boo

Om du upplever att det mest utmanande i ditt läraruppdrag är att skräddarsy undervisningen för varje elevs unika förhållanden och krav, så delar du en vanlig erfarenhet med många i yrket.

"Att anpassa undervisning" är en grundläggande text som guidar läsaren genom både teoretiska och praktiska aspekter av individualiserad och gruppriktad pedagogik.

Boken placerar moderna anpassningsteorier i ett bredare perspektiv, med en historisk överblick som utgångspunkt. Därefter vävs pedagogiska överväganden – inklusive metoder, taktiker och de ofrånkomliga pedagogiska utmaningarna – samman med aktuella berättelser och insikter från den nutida skolmiljön i Sverige. Den lyfter fram de strategiska val en lärare ställs inför, med avseende på undervisningsinnehåll och metodik.

Ett genomgående tema är betydelsen av metodisk planering och genomförande för att säkerställa att undervisningens anpassningar inte bara är verkningsfulla utan också bidrar till en långsiktigt gynnsam arbetsmiljö. Målgruppen för boken är blivande pedagoger samt yrkesverksamma lärarkrafter inom primärutbildningen.

Om du upplever att det mest utmanande i ditt läraruppdrag är att skräddarsy undervisningen för varje elevs unika förhållanden och krav, så delar du en vanlig erfarenhet med många i yrket.

"Att anpassa undervisning" är en grundläggande text som guidar läsaren genom både teoretiska och praktiska aspekter av individualiserad och gruppriktad pedagogik.

Boken placerar moderna anpassningsteorier i ett bredare perspektiv, med en historisk överblick som utgångspunkt. Därefter vävs pedagogiska överväganden – inklusive metoder, taktiker och de ofrånkomliga pedagogiska utmaningarna – samman med aktuella berättelser och insikter från den nutida skolmiljön i Sverige. Den lyfter fram de strategiska val en lärare ställs inför, med avseende på undervisningsinnehåll och metodik.

Ett genomgående tema är betydelsen av metodisk planering och genomförande för att säkerställa att undervisningens anpassningar inte bara är verkningsfulla utan också bidrar till en långsiktigt gynnsam arbetsmiljö. Målgruppen för boken är blivande pedagoger samt yrkesverksamma lärarkrafter inom primärutbildningen.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2917
ISBN: 9789127145603
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 222 st

Om du upplever att det mest utmanande i ditt läraruppdrag är att skräddarsy undervisningen för varje elevs unika förhållanden och krav, så delar du en vanlig erfarenhet med många i yrket.

"Att anpassa undervisning" är en grundläggande text som guidar läsaren genom både teoretiska och praktiska aspekter av individualiserad och gruppriktad pedagogik.

Boken placerar moderna anpassningsteorier i ett bredare perspektiv, med en historisk överblick som utgångspunkt. Därefter vävs pedagogiska överväganden – inklusive metoder, taktiker och de ofrånkomliga pedagogiska utmaningarna – samman med aktuella berättelser och insikter från den nutida skolmiljön i Sverige. Den lyfter fram de strategiska val en lärare ställs inför, med avseende på undervisningsinnehåll och metodik.

Ett genomgående tema är betydelsen av metodisk planering och genomförande för att säkerställa att undervisningens anpassningar inte bara är verkningsfulla utan också bidrar till en långsiktigt gynnsam arbetsmiljö. Målgruppen för boken är blivande pedagoger samt yrkesverksamma lärarkrafter inom primärutbildningen.

Om du upplever att det mest utmanande i ditt läraruppdrag är att skräddarsy undervisningen för varje elevs unika förhållanden och krav, så delar du en vanlig erfarenhet med många i yrket.

"Att anpassa undervisning" är en grundläggande text som guidar läsaren genom både teoretiska och praktiska aspekter av individualiserad och gruppriktad pedagogik.

Boken placerar moderna anpassningsteorier i ett bredare perspektiv, med en historisk överblick som utgångspunkt. Därefter vävs pedagogiska överväganden – inklusive metoder, taktiker och de ofrånkomliga pedagogiska utmaningarna – samman med aktuella berättelser och insikter från den nutida skolmiljön i Sverige. Den lyfter fram de strategiska val en lärare ställs inför, med avseende på undervisningsinnehåll och metodik.

Ett genomgående tema är betydelsen av metodisk planering och genomförande för att säkerställa att undervisningens anpassningar inte bara är verkningsfulla utan också bidrar till en långsiktigt gynnsam arbetsmiljö. Målgruppen för boken är blivande pedagoger samt yrkesverksamma lärarkrafter inom primärutbildningen.

Begagnad bok
339 kr407 krSpara 68 kr (17%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
339 kr407 krSpara 68 kr (17%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar