Storylineboken : handbok för lärare; Cecilie Falkenberg, Erik Håkonsson; 2004
spara 55%
5+ säljare

Storylineboken : handbok för lärare Upplaga 1

av Cecilie Falkenberg, Erik Håkonsson
Storylinemetoden återinför den magiska berättelsen i klassrummet. Metoden består av tematiska, problemorienterade "storylineförlopp" som formas efter hand som läraren med sina "nyckelfrågor" leder arbetet framåt.

Läs mer
I berättelsen möts lärarens ämneskunnande och elevernas sökande efter förståelse, och där skapas de bilder och formuleras den förståelse som behövs för att få insikt i världen och utveckla de kunskaper och färdigheter som är undervisningens intention.
Berättelsen rör sig framåt utifrån lärarens och elevernas idéer och handlar hela tiden om någonting relevant för eleverna, men med den distans som fiktionen ger. Eleverna lär sig betydelsen av sitt eget kreativa och argumenterande tänkande, eftersom deras egna föreställningar och uppfattningar tillskrivs värde.

Om författarna
Cecilie Falkenberg är Cand.pæd i allmän pedagogik och pedagogisk konsulent på Danmarks Pædagogiske Universitet i Aalborg sedan 1992, sedan 2001 på CVU København & Nordsjæland, Köpenhamn.
Erik Håkonsson är Lektor, PhD, ordförande för Forum for Læseforskning vid Danmarks Pædagogiske Universitet.
Övriga medverkande författare: Sören Breiting, Yvonne Håkonsson, Jette Kantsö, Sigrid Madsbjerg samt Finn W. Mosegaard
Storylinemetoden återinför den magiska berättelsen i klassrummet. Metoden består av tematiska, problemorienterade "storylineförlopp" som formas efter hand som läraren med sina "nyckelfrågor" leder arbetet framåt.

Läs mer
I berättelsen möts lärarens ämneskunnande och elevernas sökande efter förståelse, och där skapas de bilder och formuleras den förståelse som behövs för att få insikt i världen och utveckla de kunskaper och färdigheter som är undervisningens intention.
Berättelsen rör sig framåt utifrån lärarens och elevernas idéer och handlar hela tiden om någonting relevant för eleverna, men med den distans som fiktionen ger. Eleverna lär sig betydelsen av sitt eget kreativa och argumenterande tänkande, eftersom deras egna föreställningar och uppfattningar tillskrivs värde.

Om författarna
Cecilie Falkenberg är Cand.pæd i allmän pedagogik och pedagogisk konsulent på Danmarks Pædagogiske Universitet i Aalborg sedan 1992, sedan 2001 på CVU København & Nordsjæland, Köpenhamn.
Erik Håkonsson är Lektor, PhD, ordförande för Forum for Læseforskning vid Danmarks Pædagogiske Universitet.
Övriga medverkande författare: Sören Breiting, Yvonne Håkonsson, Jette Kantsö, Sigrid Madsbjerg samt Finn W. Mosegaard
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789188298676
Förlag: Runa
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 336 st
Storylinemetoden återinför den magiska berättelsen i klassrummet. Metoden består av tematiska, problemorienterade "storylineförlopp" som formas efter hand som läraren med sina "nyckelfrågor" leder arbetet framåt.

Läs mer
I berättelsen möts lärarens ämneskunnande och elevernas sökande efter förståelse, och där skapas de bilder och formuleras den förståelse som behövs för att få insikt i världen och utveckla de kunskaper och färdigheter som är undervisningens intention.
Berättelsen rör sig framåt utifrån lärarens och elevernas idéer och handlar hela tiden om någonting relevant för eleverna, men med den distans som fiktionen ger. Eleverna lär sig betydelsen av sitt eget kreativa och argumenterande tänkande, eftersom deras egna föreställningar och uppfattningar tillskrivs värde.

Om författarna
Cecilie Falkenberg är Cand.pæd i allmän pedagogik och pedagogisk konsulent på Danmarks Pædagogiske Universitet i Aalborg sedan 1992, sedan 2001 på CVU København & Nordsjæland, Köpenhamn.
Erik Håkonsson är Lektor, PhD, ordförande för Forum for Læseforskning vid Danmarks Pædagogiske Universitet.
Övriga medverkande författare: Sören Breiting, Yvonne Håkonsson, Jette Kantsö, Sigrid Madsbjerg samt Finn W. Mosegaard
Storylinemetoden återinför den magiska berättelsen i klassrummet. Metoden består av tematiska, problemorienterade "storylineförlopp" som formas efter hand som läraren med sina "nyckelfrågor" leder arbetet framåt.

Läs mer
I berättelsen möts lärarens ämneskunnande och elevernas sökande efter förståelse, och där skapas de bilder och formuleras den förståelse som behövs för att få insikt i världen och utveckla de kunskaper och färdigheter som är undervisningens intention.
Berättelsen rör sig framåt utifrån lärarens och elevernas idéer och handlar hela tiden om någonting relevant för eleverna, men med den distans som fiktionen ger. Eleverna lär sig betydelsen av sitt eget kreativa och argumenterande tänkande, eftersom deras egna föreställningar och uppfattningar tillskrivs värde.

Om författarna
Cecilie Falkenberg är Cand.pæd i allmän pedagogik och pedagogisk konsulent på Danmarks Pædagogiske Universitet i Aalborg sedan 1992, sedan 2001 på CVU København & Nordsjæland, Köpenhamn.
Erik Håkonsson är Lektor, PhD, ordförande för Forum for Læseforskning vid Danmarks Pædagogiske Universitet.
Övriga medverkande författare: Sören Breiting, Yvonne Håkonsson, Jette Kantsö, Sigrid Madsbjerg samt Finn W. Mosegaard
Begagnad bok
225 kr498 krSpara 273 kr (55%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr498 krSpara 273 kr (55%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar