Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet; Katarina Weiner Thordarson; 2011
Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet; Katarina Weiner Thordarson; 2011

Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet Upplaga 2

av Katarina Weiner Thordarson

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789173452632
  • Sidor: 111 st
  • Förlag: SKL Kommentus Media
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt – riktigt svårt. En bidragande faktor till det senare är att dagens kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom. Denna andra upplaga är utökad med flera autentiska exempel och bemötandeverktyg. Till boken hör tre spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete. Författaren Katarina Weiner Thordarson har mångårig praktisk erfarenhet av bemötande i offentlig verksamhet. Hon driver ett utbildningsföretag som är specialiserat på just bemötande, och träffar mängder av offentliganställda som varje dag möter kunder.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (2011)

I november 2011 släpptes boken Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet skriven av Katarina Weiner Thordarson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 111 sidor djupgående information om psykologi. Förlaget bakom boken är SKL Kommentus Media.

Köp boken Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet på Studentapan och spara pengar.

Finns i 5 upplagor

Referera till Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (Upplaga 2)

Harvard

Thordarson, K. W. (2011). Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet. 2:a uppl. SKL Kommentus Media.

Oxford

Thordarson, Katarina Weiner, Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet, 2 uppl. (SKL Kommentus Media, 2011).

APA

Thordarson, K. W. (2011). Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (2:a uppl.). SKL Kommentus Media.

Vancouver

Thordarson KW. Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet. 2:a uppl. SKL Kommentus Media; 2011.

Alla upplagor

Köp boken

95 kr
470 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!