Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet; Katarina Weiner Thordarson; 2014
Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet; Katarina Weiner Thordarson; 2014

Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet Upplaga 3

av Katarina Weiner Thordarson

  • Upplaga: 3e upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789172511316
  • Sidor: 138 st
  • Förlag: Komlitt
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna tredje upplaga är utökad med flera exempel från verkligheten och innehåller verktyg för bemötande. Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt - riktigt svårt. Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Den här boken förmedlar metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom. Det finns också tre praktiska spel framtagna för att aktivt kunna arbeta med bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete med just bemötande.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (2014)

I mars 2014 släpptes boken Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet skriven av Katarina Weiner Thordarson. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 138 sidor djupgående information om psykologi. Förlaget bakom boken är Komlitt.

Köp boken Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet på Studentapan och spara pengar.

Finns i 5 upplagor

Referera till Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (Upplaga 3)

Harvard

Thordarson, K. W. (2014). Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet. 3:e uppl. Komlitt.

Oxford

Thordarson, Katarina Weiner, Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet, 3 uppl. (Komlitt, 2014).

APA

Thordarson, K. W. (2014). Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (3:e uppl.). Komlitt.

Vancouver

Thordarson KW. Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet. 3:e uppl. Komlitt; 2014.

Alla upplagor

Köp boken

149 kr
470 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!