Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet; Katarina Weiner Thordarson; 2009
Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet; Katarina Weiner Thordarson; 2009

Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet Upplaga 1

av Katarina Weiner Thordarson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789173452120
  • Sidor: 64 st
  • Förlag: SKL Kommentus
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Offentligt anställda får sällan uppskattning eller utmärkelser för sina insatser, i stället tas det för givet att de ska ge utan att få något tillbaka. Deras kunder/klienter/besökare är väl medvetna om sina rättigheter, och accepterar inte inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda hamnar i svåra situationer, vilket påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom. Till denna bok hör ett spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete. Spelet ges ut under 2009.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (2009)

I maj 2009 släpptes boken Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet skriven av Katarina Weiner Thordarson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 64 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är SKL Kommentus.

Köp boken Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet på Studentapan och spara pengar.

Finns i 5 upplagor

Referera till Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (Upplaga 1)

Harvard

Thordarson, K. W. (2009). Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet. 1:a uppl. SKL Kommentus.

Oxford

Thordarson, Katarina Weiner, Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet, 1 uppl. (SKL Kommentus, 2009).

APA

Thordarson, K. W. (2009). Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet (1:a uppl.). SKL Kommentus.

Vancouver

Thordarson KW. Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet. 1:a uppl. SKL Kommentus; 2009.

Alla upplagor

Köp boken

179 kr
470 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!