spara 16%
5 säljare
Professionellt bemötande : Möta kunder i offentlig verksamhet Upplaga 5
Metoder och verktyg för professionellt bemötande i offentlig verksamhet.
Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt, riktigt svårt. Den här boken förmedlar konkreta metoder och verktyg som är användbara och kommer till nytta i vardagens bemötande i offentlig verksamhet.
Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.
Denna femte upplaga är utökad med fler exempel och innehåller konkreta verktyg för bemötande.
Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789172512047
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 199 st
5 upplagor
Upplaga 4 (2017)
Tillfälligt slutUpplaga 3 (2014)
från 149 krUpplaga 2 (2011)
från 95 krUpplaga 1 (2009)
från 179 krVisa alla upplagor
Metoder och verktyg för professionellt bemötande i offentlig verksamhet.
Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt, riktigt svårt. Den här boken förmedlar konkreta metoder och verktyg som är användbara och kommer till nytta i vardagens bemötande i offentlig verksamhet.
Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.
Denna femte upplaga är utökad med fler exempel och innehåller konkreta verktyg för bemötande.
Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
395 kr466 krSpara 71 kr (16%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.