Kommunikation är en central del av vår existens, något vi har sysslat med sedan våra första levnadsögonblick. Man skulle kunna anta att vi alla är mycket kompetenta när det gäller att kommunicera. Men erfarenheter och forskning pekar mot att de flesta av oss faktiskt har mycket att lära när det gäller kommunikation. När vi agerar i arbetsmiljö kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som specialister, yrkesmänniskor och professionella vårdgivare. Denna bok fokuserar på praktisk kommunikationsteknik, särskilt relevant för arbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvårdssektorn.
Boken understryker att effektiv kommunikation är en grundläggande förutsättning för att skapa förtroende i samtal inom socialt arbete, vård och omsorg. Boken förespråkar att kommunikationsförmågan kan och bör stärkas och utvecklas. Genom att använda praktiska exempel utforskar boken en mängd kommunikationstekniker som effektiva hjälpgivare bör kunna bemästra och som kan hjälpa till att hantera de många olika situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I april 2006 släpptes boken Kommunikation i praktiken skriven av Tom Eide, Hilde Eide. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 272 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.
Köp boken Kommunikation i praktiken på Studentapan och spara uppåt 27% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 46 recensioner från verifierade användare
4.9 (46)
46 recensioner
Emilia
Linköping
Mycket nöjd, man bra hjälpmedel för hur man ska hålla ett professionellt samtal
Rosanna
Lidköping
Mycket bra och lärorik! Lättläst!
Johanna
Kisa
Mycket användbar i socialt arbete
Ahmed
Visby
Välbehövligt bok för att öva på samtal metodik
Mia
Trollhättan
Bra och intressant bok
Olivia
Uppsala
Mycket användbar inför tenta