Kommunikation är en central del av vår existens, något vi har sysslat med sedan våra första levnadsögonblick. Man skulle kunna anta att vi alla är mycket kompetenta när det gäller att kommunicera. Men erfarenheter och forskning pekar mot att de flesta av oss faktiskt har mycket att lära när det gäller kommunikation. När vi agerar i arbetsmiljö kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som specialister, yrkesmänniskor och professionella vårdgivare. Denna bok fokuserar på praktisk kommunikationsteknik, särskilt relevant för arbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvårdssektorn.
Boken understryker att effektiv kommunikation är en grundläggande förutsättning för att skapa förtroende i samtal inom socialt arbete, vård och omsorg. Boken förespråkar att kommunikationsförmågan kan och bör stärkas och utvecklas. Genom att använda praktiska exempel utforskar boken en mängd kommunikationstekniker som effektiva hjälpgivare bör kunna bemästra och som kan hjälpa till att hantera de många olika situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I april 2006 släpptes boken Kommunikation i praktiken skriven av Tom Eide, Hilde Eide. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 272 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.
Köp boken Kommunikation i praktiken på Studentapan och spara uppåt 17% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 42 recensioner från verifierade användare
4.9 (42)
42 recensioner
Mia
Trollhättan
Bra och intressant bok
Olivia
Uppsala
Mycket användbar inför tenta
Timothy
Norrköping
Då kommunikation är nyckeln till mycket så är denna boken ett måste.
Hilda
Uppsala
Ett måste om man vill få G på kursen!
Kevin
Vällingby
En vikt sida och smuts på baksidan. Annars är alla sidor i boken rena.
Ida
Falköping
Boken använd vi i kursen ”grunder i behandlingsarbete”. Också en bra bok med konkret, lätt och bra fakta!